• 1402/04/10 - 17:49
  • تعداد بازدید: 929
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
از تصویرسازی تا برگزاری جشن؛

ویژه‌برنامه مرکز شماره‌ی ۳ کانون مشگین‌شهر در گرامیداشت دهه‌ی امامت و ولایت

به مناسبت گرامیداشت دهه‌ی امامت و ولایت و باهدف آشنا ساختن کودکان و نوجوانان با اعیاد قربان و غدیر خم، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی با عنوان «از عید تا عید» در مرکز شماره‌ی ۳ کانون مشگین‌شهر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، لیلی مستعلی‌زاده مربی مسوول مرکز با بیان اینکه به مناسبت دهه‌ی امامت و ولایت ویژه‌برنامه‌ی «از عید تا عید» با اجرای فعالیت‌های مختلف در مرکز ۳ کانون مشگین‌شهر برگزار می‌شود، گفت: در نخستین برنامه از این ویژه‌برنامه که با حضور بیش از یکصد نفر از اعضا، روز چهارشنبه ششم تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد، در راستای معرفی رویداد دو عید فرخنده‌ی قربان و غدیر خم، بخش‌هایی از داستان زندگی حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل(ع) و همچنین رخداد واقعه‌ی غدیر برای حاضران ارایه شد.

وی تصریح کرد: بخش اصلی در این برنامه تصویرسازی از وقایع عید قربان و غدیرخم بود که پس از معرفی این دو رویداد مهم تاریخ اسلام، اعضا تصورات خود از صحنه‌های این مناسبت را به تصویر کشیدند.

مستعلی‌زاده اجرای قصه‌گویی، با روایت داستانی از زندگی حضرت اسماعیل(ع) توسط عضو نوجوان قصه‌گو، اجرای نمایش خلاق، پخش فیلم، معرفی و روخوانی آیاتی از سوره مائده مربوط به واقعه‌ی غدیر، پخش نماهنگ و هم‌خوانی اعضا با سرود این اثر را از فعالیت‌های اجرا شده در این روز عنوان کرد.

مربی مسوول مرکز شماره‌ی ۳ مشگین‌شهر برگزاری جشن دهه امامت و ولایت در روز شنبه دهم تیرماه ۱۴۰۲ را از دیگر برنامه‌های مرکز در این مناسبت ذکر کرده و از ارایه روایاتی از بت‌شکنی حضرت ابراهیم درزمان نمرود، تبدیل شدن آتش به گلستان، قربانی کردن حضرت اسماعیل، بازسازی خانه خدا و ماجرای غدیر و ولایت امیرالمومنین علی (ع) در این  مراسم خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه فعالیت‌های مختلفی از قبیل نمایش خلاق ، قصه‌گویی عضو ارشد کانون، پخش فیلم، شعرخوانی و دکلمه خوانی اجرا شد، گفت: در ادامه مراسم این روز و برای آشنایی اعضا با این دو رویداد، کلیپی از واقعه غدیر نمایش داده شده و کتاب‌هایی درباره‌ی  زندگانی حضرت علی(ع) معرفی شد.

مستعلی‌زاده خاطرنشان کرد: درپایان برنامه همه اعضا دست در دست، برای پیروی از سیره امامان معصوم (ع) عهد و میثاق بستند.

کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت