مرکز فرهنگی هنری دولت آباد (نمین )

 این مرکز از سال 1384 فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است . همزمان با هفته دولت آباد، این مرکز با هدف آشنایی کودکان ونوجوانان با شهدای گرانقدر به ویژه شهدای نوجوان و تجلیل از مقام شامخ شهدا به نام  شهید قربانعلی پوراروج نام گذاری شد.



خدمات مرکز :

 

  کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی ۴ سال کامل تا 17 سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی 

  اجرای نمایش های عروسکی وتئاتر و نمایش فیلم

بخش های مرکز :

 

  دارای  کتابخانه کودک ونوجوان، سالن آمفی تئاتر،

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک  و نوجوان

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی /  کارگاه سفال /  کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

   

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز در یک شیفت از 8 صبح الی 14 / روزهای زوج پسر و روز های فرد دختر

پرسنل :

 

  ۱ نفر مسئول مرکز - 1 نفر نیروی هنری - 1 نفر نیروی ادبی – 1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

 داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی :

 

  خیابان معلم -  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دولت آباد

تلفن :

 

  تلفن :  32347333

مسئول مرکز :

 

   آقای کریم اصلانزاده


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1402/05/21 - 16:36
  • تعداد بازدید: 564
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تقدیر از برگزاری نمایشگاه «آوای نقوش و کتیبه»/ مربی و دو عضو هنرمند کانون اردبیل تجلیل شدند

در پی برگزاری نمایشگاه آوای نقوش کتیبه و اجرای تحسین‌برانگیز قصه نمایش «شاهزاده اردبیلی» در همایش بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه، از مربی و دو عضو هنرمند کانون اردبیل تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون اردبیل، محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور شامگاه روز پنجشنبه 19 مردادماه سال 1402 طی آیینی با تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه «آوای نقوش و کتیبه»، از مربی و دو عضو هنرمند کانون اردبیل تجلیل کرد.

شالویی در این آیین بابیان اینکه کانون پرورش فکری ملجأ بسیاری از هنرمندان کشور است، گفت: کانون یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های فرهنگی کشور است که قبل از بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی امروزی فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در رشد و بالندگی فرهنگ کشور از کانون پرورش فکری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای تأثیرگذار تربیتی نام‌برده و بیان داشت: نقشی که کانون در ساخت فیلم، تولید نمایش، برگزاری جشنواره‌های مختلف و بسیاری از کارهای مهم و اساسی دیگر داشته است، جای سپاس و قدردانی دارد و به‌سادگی نباید از کنار آن گذشت.

وی با اشاره به اینکه افراد هنرمند از دوران کودکی پرورش می‌یابند، گفت: بسیاری از هنرمندان دوره‌های هنری خود را در دوران کودکی و نوجوانی پشت سر گذاشته‌اند و درواقع فرایند هنرمند شدن از همین سنین آغاز می‌شود و کانون سرچشمه رشد بسیاری از هنرمندان نام‌آشنای کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز داریم نسل نوپای جامعه را برای آینده کشور تربیت نماییم، اظهار داشت: اگر در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان را مشغول کرده و از فکر و استعداد درست استفاده نماییم دشمنان و معاندان کشور از بهره‌گیری از این قشر افراد برای مقاصد و منافع شوم مأیوس خواهند شد.

وی تصریح کرد: در کار با کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری حرف اول را می‌زند که از عهده بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی کشور برنمی‌آید و این حاصل تخصص و تجربه ارزشمند مربیان، استادان، هنرمندان و مجموعه عوامل دلسوز این نهاد در کنار خانواده‌ها است.

شالویی در ادامه با اشاره به اجرای دو عضو کانون اردبیل در همایش گرامیداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی، خوانش اشعار، ادای الفاظ و استفاده صحیح و مناسب از حرکات صورت و چهره توسط این اعضا را هنرمندانه توصیف کرد و اعتمادبه‌نفس و اجرای قدرتمندانه آن‌ها را نشان از فعالیت‌های تأثیرگذار کانون عنوان داشت.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل نیز بابیان اینکه کار خوب در هر شرایطی دیده می‌شود گفت: اجرای بی‌نظیر اعضای هنرمند کانون که مورد تعریف و تحسین حاضران در مراسم گرفت و برگزاری نمایشگاه هنری با آثاری درخور توجه، برگرفته از توانمندی منابع انسانی کانون در استان اردبیل است.

ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان نیز بابیان اینکه مربیان کانون توانایی کشف و معرفی استعدادهای مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در کودکان را دارند، گفت: اگر مرجعیت کانون در کار با کودک و نوجوان رسمیت یابد و به برنامه‌های پرورشی و تربیتی کانون بیشتر بهاداده شود، این نهاد از ظرفیت بالایی برای هدایت و معرفی استعدادها برخوردار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به نسل کودک و نوجوان کشور بیشتر توجه کنیم، ضرورتی برای هزینه کرد خیلی از اعتبارات کلان که صرف جاهای دیگر ازجمله رفع آسیب‌های اجتماعی می‌شود، نخواهد بود.

در ادامه این مراسم با گفتگوی صمیمانه‌ای که با رزا جوان، عضو 8 ساله، آیناز فتحی عضو نوجوان و لیلا خلیفه سقا مربی فرهنگی کانون اردبیل انجام شد، از سابقه عضویت و نحوه فعالیت و شناسایی استعدادها سوالاتی توسط مهمانان حاضر مطرح‌شده و در پایان از اجرای هنرمندانه آن‌ها با اهدای هدیه و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، این دو عضو هنرمند، گزیده‌ای از زندگی‌نامه‌ی شاه اسماعیل ختایی از پادشاهان سلسله‌ی صفوی و از نوادگان شیخ صفی‌الدین اردبیلی را با عنوان «شاهزاده‌ی اردبیل» به شکل قصه‌نمایش در همایش بزرگداشت این عارف بزرگ به اجرا گذاشتند که متن و کارگردانی آن را لیلا خلیفه سقا مربی فرهنگی مرکز شماره 3 کانون اردبیل، با اقتباس از کتاب «از اسفریس تا هشت‌بهشت» اثر داریوش علومی، بر عهده داشت.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت