مرکز فرهنگی هنری شماره یک اردبیل

این مرکز از سال 1346 فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است . مرکز فرهنگی و هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اردبیل، جزو اولین و قدیمی ترین مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بوده که دارای بیش از .18000جلد کتاب می باشد.



خدمات مرکز :

 

  برگزاری کارگاه های هنری و ادبی  ویژه گروه های سنی 6سال کامل تا 16 سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی  ویژه اعضا حقیقی و مجازی

  اجرای نمایش های عروسکی و نمایش فیلم

بخش های مرکز :

 

  دارای دو کتابخانه کودک ونوجوان

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / 2 کارگاه هنری و ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه خوشنویسی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

  خدمات کتابخانه ای(کتاب رسانی) و فعالیتهای فرهنگی و هنری و ادبی ویژه کودکان ونوجوانان

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز تک شیفت از 8 صبح الی 14 عصر 

پرسنل :

 

  2 مربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز - 2 نفر نیروی هنری - 1 نفر نیروی ادبی-1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی :

 

  میدان ورزش-روبروی بیمارستان بوعلی-داخل پارک کودک-کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان-مرکز یک اردبیل

تلفن :

 

  تلفن :  33238900-045

مسئول مرکز :

 

  آقای جواد رضائیان


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1399/04/07 - 12:36
  • تعداد بازدید: 2273
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

استمرار نشست‌های مجازی انجمن ادبی کانون استان اردبیل

پنجمین نشست مجازی انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، روز چهارشنبه چهارم تیرماه با موضوع «بررسی عنصر داستانی گفتگو» برگزار شد.

پنجمین نشست‌ مجازی انجمن ادبی کانون استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، پنجمین نشست انجمن ادبی نویسندگان نوجوان کانون استان اردبیل با حضور معاون فرهنگی، ۳۵ عضو فعال، کارشناس و مربیان ادبی، با محوریت «عنصر داستانی گفتگو» روز چهارشنبه ۴ تیرماه در فضای مجازی برگزار شد.

در این نشست فاطمه ظهیری، نویسنده و کارشناس ادبی کانون مرکزی، با اشاره به اهمیت «زبان و گفتگو» و تأثیر آن در داستان، گفت: باید داستان را بارها و بارها خواند، جای کلمات را عوض کرد تا بهترین کلمه در بهترین جا قرار بگیرد، به‌این‌ترتیب داستان می‌تواند تأثیرگذار باشد و به عبارتی روان‌تر باشد، چون داستان‌ها برشی از زندگی است و خیلی از شخصیت‌ها که در ذهن مخاطب شکل می‌گیرند امکان دارد که یک نمود بیرونی داشته باشند.

ظهیری در بخش دیگری از سخن‌هایش بابیان اهمیت گفتگو در داستان، خاطرنشان کرد: گفتگوها در داستان اطلاعات را به مخاطبان انتقال می‌دهد و شخصیت‌ها با دیالوگ‌ها دارای هویت می‌شوند و شخصیت‌پردازی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه گفتگو کمک می‌کند که جایگاه شنونده و گوینده مشخص بشود، ادامه داد: در داستان‌نویسی بهتر است از ظرفیت‌های دیالوگ در شخصیت‌پردازی استفاده کنیم، ما می‌توانیم به هر شخصیتی لحن خاص خودش را بدهیم و به عبارتی لحن دادن در گفتگو خیلی مهم است. بنابراین باید هر شخصیتی در داستان لحن خودش را داشته باشد.

گفتنی‌است: پنجمین جلسه انجمن ادبی کانون پرورش فکری استان اردبیل در حالی برگزار شد که ۴ اثر به ترتیب از نگین پناهی، علی افسری، نگین قاسمی و طوبی حسین‌زاده توسط کارشناس برنامه، مربیان و اعضا ادبی مورد نقدوبررسی قرار گرفت.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت