مرکز فرهنگی هنری شماره یک اردبیل

این مرکز از سال 1346 فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است . مرکز فرهنگی و هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اردبیل، جزو اولین و قدیمی ترین مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بوده که دارای بیش از .18000جلد کتاب می باشد.



خدمات مرکز :

 

  برگزاری کارگاه های هنری و ادبی  ویژه گروه های سنی 6سال کامل تا 16 سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی  ویژه اعضا حقیقی و مجازی

  اجرای نمایش های عروسکی و نمایش فیلم

بخش های مرکز :

 

  دارای دو کتابخانه کودک ونوجوان

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / 2 کارگاه هنری و ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه خوشنویسی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

  خدمات کتابخانه ای(کتاب رسانی) و فعالیتهای فرهنگی و هنری و ادبی ویژه کودکان ونوجوانان

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز تک شیفت از 8 صبح الی 14 عصر 

پرسنل :

 

  2 مربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز - 2 نفر نیروی هنری - 1 نفر نیروی ادبی-1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی :

 

  میدان ورزش-روبروی بیمارستان بوعلی-داخل پارک کودک-کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان-مرکز یک اردبیل

تلفن :

 

  تلفن :  33238900-045

مسئول مرکز :

 

  آقای جواد رضائیان


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1400/08/03 - 07:44
  • تعداد بازدید: 1161
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری هجدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون استان اردبیل

هجدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور مربیان و اعضای ادبی روز سه‌شنبه ۲۷ مهر در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست مجازی منیره هاشمی کارشناس برنامه، در خصوص کتاب شعر «آقای تابستان» صحبت کرده و به روحیه و ویژگی‌های شاعر نوجوان اشاره کرد.

او گفت: شاعر نوجوان باید به‌روز باشد، بداند نوجوان امروز در چه اتمسفری نفس می‌کشد و همراه مخاطب قدم بردارد؛ در غیر این صورت اثرش با اقبال مواجه نمی‌شود؛ بنابراین شاعر شعر نوجوان از قبل باید مخاطب خودش را انتخاب و با زوایا و دغدغه‌هایش آشنا باشد.

این شاعر و منتقد ادبی در ادامه به بیان تفاوت‌های شعر کودکانه و نوجوان پرداخته و اضافه کرد: شعر نوجوان نسبت به شعر کودک دارای تصاویر انتزاعی بیشتری بوده و مفاهیم در لایه‌های عمیق‌تری ارائه می‌شود، بنابراین مخاطب نوجوان زبان کودکانه را قبول نمی‌کند و انتظار دارد که از طرف شاعر دست‌کم گرفته نشود و شعرهایی که می‌خواند متناسب با نیازهای حقیقی دنیایش باشد.

منیره هاشمی هم‌چنین درباره ویژگی‌های زبان شعر نوجوان نیز گفت: از نظر زبانی، شعر نوجوان تفاوت چندانی با بزرگ‌سال ندارد؛ یعنی در استفاده از واژه‌ها ما محدودیتی نداریم و اگر شاعر حس و حال دوران نوجوانی را درک کرده و شعر بگوید در ظاهر شعرش با شعر بزرگ‌سال چندان تفاوتی نخواهد داشت.

او در این خصوص ادامه داد: شعرهایی که برای نوجوانان گفته می‌شود معمولاً پرسش و چالش ایجاد می‌کند و بدیهی است نوجوان امروز با آثار شاعران و بزرگ‌سالانی که زبان ساده‌تر و بی‌تکلف‌تری دارند، بیشتر و بهتر ارتباط برقرار می‌کنند که در این خصوص می‌توان شاعران خوش‌ذوقی چون سهراب سپهری، فروغ فرخزاد و قیصر امین پور را نام برد.

کارشناس برنامه در ادامه صحبت‌هایش بابیان جمله‌ای از امرسون، به اهمیت واژه اشاره‌کرده و افزود: هر واژه‌ای یک‌زمانی شعر بوده است. آسمان، باد، دریا، دشت واژه‌هایی ساده هستند اما حتماً برای کسی که اولین بار آن‌ها را اختراع کرده، یک شعر بوده است.

شاعر کتاب «خوش به حال رودخانه» در پایان سخنانش، اعضا را به دقت و توجه در محتوا و تأثیر واژه‌ها دعوت کرده و گفت: به واژه‌ها جان بدهیم و با نگاه شاعرانه، موضوع خوب برای شعر و فضایی زیبا برای مخاطب بسازیم.

 گفتنی است، در این جلسه‌ شعرهای نرگس دانش، پریا حمیدیان و اسما عالی به نقد و بررسی گذاشته شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت