مرکز فرهنگی هنری شماره 4 اردبیل

 این مرکز در دهه فجر سال 1383 با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان " سعید وثوقی ایرانی" نام گذاری شده و فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی خود را با هدف خدمت به فرزندان این مرز و بوم آغز نمود.



خدمات مرکز :

 

  کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 6 سال کامل تا 18سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

بخش های مرکز :

 

  دارای  یک کتابخانه ثابت ویک واحد سیار

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق قصه گویی / 1کارگاه هنری و 1 کارگاه ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

 

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز در یک شیفت از ساعت 8 صبح الی 14 ظهر / روزهای زوج پسر و روز های فرد دختر

پرسنل :

 

  2 مربی فرهنگی سیار و ثابت- ۱ مربی مسئول مرکز - 1نفر نیروی هنری – 1نفر نیروی ادبی و 1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱8 سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

  اردبیل، اسلام آباد وحدت 4 خییابان شهید فخریزاده نبش کوچه نسیم 1و 2

تلفن :

 

  تلفن :  04533477766

مسئول مرکز :

 

  خانم رقیه پرواره 


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1399/05/12 - 08:22
  • تعداد بازدید: 2151
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حضور محمد سیمزاری در چهارمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون اردبیل

در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری اردبیل که به‌منظور دانش‌افزایی و بالا بردن سواد نظری اعضا برنامه‌ریزی‌شده است؛ موضوع درام و کاتارسیس در تئاتر کودک و نوجوان موردبحث و بررسی قرار گرفت.

ه گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در ابتدای نشست، زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم گویی به محمد سیمزاری، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری اردبیل به‌عنوان کارشناس جلسه، به سوابق فرهنگی و تلاش‌های وی در زمینه هنر نمایش اشاره و اظهار امیدواری کرد؛ اعضای انجمن بتوانند در چهارمین نشست از تجربیات این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، بهره لازم را ببرند.

در ادامه محمد سیمزاری، توضیحاتی کلی در خصوص مفهوم درام و کاتارسیس در تئاتر ارایه داد و کاتارسیس را بخش مهمی از تئاتر دانست که در آن مخاطب تحت تأثیر اعمال و رفتار شخصیت‌های نمایش قرار می‌گیرد و دچار دگرگونی می‌شود.

وی به تبیین این دو موضوع در تئاتر کودک و نوجوان، بالأخص در کانون پرداخت و عنوان کرد: همانند تئاتر بزرگ‌سالان، در تئاتر کودک و نوجوان نیز درام وجود دارد و حتی همراهی با قهرمان و هم‌ذات ‌پنداری در نمایش حوزه کودک پررنگ‌‎تر از بزرگ‌سال است.

مدیرکل سابق مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کشور، در مباحث خود به دلایل بی‌علاقگی کودکان و نوجوانان به نمایشنامه‌های مربیان کانون پرداخت و عنوان نمود: شخصیت‌پردازی در این نمایشنامه‌ها طوری است که زیاد ذائقه مخاطب را در نظر نمی‌گیرد و تماشاگر به‌جای هم‌ذات ‌پنداری و همراهی با قهرمان داستان در بعضی جاها باشخصیت ضدقهرمان همراه می‌شود؛ ازاین‌رو لازم است روی نیازها و علایق مخاطبان کار شود و نمایشنامه‌های مناسب نوشته شود.

کارشناس برنامه علاوه بر این مبحث به سؤالات اعضای انجمن نیز پاسخ گفت و اظهار امیدواری کرد؛ پس از عادی شدن اوضاع و در دوره پساکرونا بتواند؛ طی جلسات حضوری و با کارگاه‌های عملی، میزان آشنایی مربیان را با مفهوم کاتارسیس بیشتر آشنا نماید. 

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت