مرکز فرهنگی هنری شماره 4 اردبیل

 این مرکز در دهه فجر سال 1383 با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان " سعید وثوقی ایرانی" نام گذاری شده و فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی خود را با هدف خدمت به فرزندان این مرز و بوم آغز نمود.



خدمات مرکز :

 

  کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 6 سال کامل تا 18سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

بخش های مرکز :

 

  دارای  یک کتابخانه ثابت ویک واحد سیار

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق قصه گویی / 1کارگاه هنری و 1 کارگاه ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

 

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز در دو شیفت از ساعت 8 صبح الی 17 عصر / روزهای زوج پسر و روز های فرد دختر

پرسنل :

 

  2 مربی فرهنگی سیار و ثابت- ۱ مربی مسئول مرکز - 1نفر نیروی هنری – 1نفر نیروی ادبی و 1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱8 سال  و پرداخت شهریه  20000  تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

  اردبیل، اسلام آباد وحدت 4 خییابان شهید فخریزاده نبش کوچه نسیم 1و 2

تلفن :

 

  تلفن :  04533477766

مسئول مرکز :

 

  خانم فاطمه حیدری علی کمر  


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1401/04/11 - 13:05
  • تعداد بازدید: 1135
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
در گردهم‌آیی مربیان مسوول مراکز کانون استان اردبیل عنوان کرد:

مهم‌ترین رسالت یک مربی تربیت الهی و معنوی از دیدگاه اسلام است

نشست فصلی مربیان مسوول مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان روز ۸ تیر ۱۴۰۱ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست کانون استان اردبیل با ابراز خرسندی از حضور مربیان مسوول مراکز بعد از کم‌رنگ شدن شیوع ویروس کرونا، جایگاه تربیت دینی در ساختار نظام آموزش‌وپرورش را موضوع سخنان خود قرارداد و عنوان کرد: مهم‌ترین رسالت یک مربی تربیت الهی و معنوی از دیدگاه اسلام است.

ملک‌زاده فرد در ادامه بابیان احادیثی از نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، گفت: مربیان همانند معلمان وارث انبیا هستند که هدفشان هدایت افراد در جهت شکوفایی استعداد و توانایی آن‌ها است؛ بنابراین شناخت صحیح جایگاه مربیان کانون پرورش فکری در نظام تربیتی اسلامی موجب پرورش کودکان و نوجوانان توانمند و خلاق و درنتیجه شکوفایی استعدادها و توانایی‌های بالقوه متربیان خواهد شد.

او بابیان اینکه معلم و مربی در دین مبین اسلام و طبق آموزه‌های قرآن کریم دارای نقش و ارزش بسیار والاست، تصریح کرد: مربی، عضو و محتوا، سه ضلع مثلث یک مرکز فرهنگی هنری را تشکیل می‌دهد و مربیان آغازگر مسیر تربیت هستند و به‌عنوان الگوی حسنه باید سبک زندگی اسلامی را که سرشار از حُسن و نیکی است، سرلوحه‌ی فعالیت‌ها قرار دهند که همواره مسیر سعادت و تعالی را به بشریت نشان می‌دهد.

سرپرست کانون استان اردبیل در همین راستا از مربیان مسوول خواست نسبت به وظایف سازمانی که دارند با سایر دستگاه‌های اجرایی در ارتباط مستمر باشند و فعالیت‌های تخصصی این نهاد فرهنگی را به جامعه هدف، به شکل هنرمندانه منعکس نمایند.

در ادامه برنامه، رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل میهمان ویژه این نشست بود که در خصوص کنوانسیون حقوق کودک با مربیان مسوول و کارشناسان مربوطه به گفت‌وگو پرداخت.

مربیان کانون در جامعه امروز ما می‌توانند تسهیل‌گر و جریان‌ساز باشند.

رضوان باقلاچی بابیان اینکه مربیان کانون در جامعه امروز ما می‌توانند تسهیل‌گر و جریان‌ساز باشند، تصریح کرد: در دنیای امروز که عصر ارتباطات و فضای مجازی لقب گرفته، احصا آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در حوزه‌ی کودکان و نوجوان یک ضرورت است و مربیان کانون می‌توانند با فعالیت‌های برنامه‌محور خود در این عرصه تأثیر بنیادی گذاشته و در بهبود وضع موجود نقش‌آفرین باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تاکید کرد: باید تمام برنامه‌ها در راستای صیانت از حقوق کودکان باشد و در این راستا شناسایی کودکان در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی، مناطق کمتر توسعه‌یافته و کودکان بد سرپرست در اولویت قرار دارد.

او یادآور شد: با موازی کاری در حوزه کار با کودکان و نوجوانان نمی‌توان به گام‌های موفق و سازنده دست‌یافت و کانون تنها نهاد تخصصی در کشور است که می‌تواند در خط مقدم فرهنگی با تبیین تربیت دینی و آموزش مهارت‌های زندگی، گام‌های مهمی را جهت بهبود امور بردارد.

این مسوول فرهنگی اضافه کرد: کانون استان اردبیل در سال جاری می‌تواند با ارایه برنامه‌های کاربردی، اعتبارات لازم را در حوزه‌ی فعالیت خانواده، کودکان و نوجوانان کسب نماید و همواره اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، می‌تواند پشتیبان و تسهیل‌گر فعالیت‌های کانون باشد.

باقلاچی در پایان سخنان خود گرایش به کتاب و کتاب‌خوانی را مهم‌ترین فعالیت کانون عنوان کرد و کتاب و نشریاتی را با موضوع حقوق کوکان و پیمان‌نامه حقوق کودک به شرکت‌کنندگان در نشست معرفی کرد.

در بخش دیگری از این نشست، احد برادری معاون اداری و مالی کانون استان در خصوص اهمیت کارکردهای امور اداری برای مربیان مسوول مباحثی را بیان کرد و یادآور شد: انجام امورات محوله در راستای خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان است و در این خصوص کارشناسان مربوطه باهدف بهبود کیفیت امور، نکته نظرهای خود را ارایه کردند.

هم‌چنین حسین یوسفی مسوول حراست، با موضوع «صیانت از همکاران در سه بخش حفاظت فناوری اطلاعات، پرسنلی و فیزیکی» مواردی را مطرح کرد. او مطالبه‌گری مربیان مسوول در چهارچوب مقررات اداری و رفتار سازمانی برای ساماندهی و بهبود وظایف سازمانی را مهم دانست و عنوان کرد که دفتر حراست استان همواره همراه و نماینده مربیان مسوول در امر پیگیری امور مراکز در مواقع ضروری هست.

در ادامه داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان، پرورش فکر و اندیشه‌ی مخاطبان را مهم‌ترین رسالت کانون معرفی کرد و نقش کتاب‌وکتاب‌خوانی را در این زمینه دارای بیشترین اهمیت دانست.

او تاکید کرد: مربیان باید طوری برنامه‌ریزی کنند که تمام فعالیت‌هایشان به مقوله‌ی کتاب وصل و هر برنامه‌ای که در مرکز اجرا می‌شود؛ می‌بایست معرفی وامانت کتاب در آن جزئی از فرآیند باشد.

علومی در ادامه گزارش کوتاهی از روند اجرای برنامه‌های کشوری کانون استان شامل: دومین مهرواره آب و آیینه و دومین مهرواره طنز «یک وعده لبخند» ارایه داد و از زحمت‌های عوامل اجرایی این برنامه‌ها قدردانی نمود.

معاون فرهنگی کانون استان در خصوص کارگاه‌های تخصصی، از اهمیت برگزاری کارگاه‌های مجازی در فصل پاییز امسال سخن گفت و از مربیان مسوول خواست برای نیمه دوم سال در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

سپس کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی، آموزش و پژوهش، روابط‌عمومی‌واطلاع‌رسانی و هم‌چنین واحد فناوری اطلاعات، گزارش کوتاهی درباره عملکرد حوزه‌های مسوولیت خود ارائه دادند و خواستار تعامل و همدلی برای بهبود کیفی و کمی برنامه‌ها شدند.

در این راستا کارشناسان مربوطه به تفکیک، فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون استان را تحلیل و پیشنهادهای اصلاحی خود را ارایه نمودند.

شیوه‌های متنوع نظارت، کارکرد مربیان در کارگاه‌های مختلف فرهنگی هنری، نحوه تنظیم اخبار و گزارش دهی، ثبت‌نام در مراکز فرهنگی هنری مراکز، تعامل با دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بازنگری در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل اجرایی ازجمله مواردی بود که مورد بحث و بررسی و نقد کارشناسی قرار گرفت.

شایان‌ذکر است، پخش تصاویر و کلیپ سخنان مقام معظم رهبری با موضوع «نقش مربیان در تربیت دینی»، دیدار و گفت‌وگو با علی حسن‌زاده مسوول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س) مهدیه اردبیل و اقامه نماز جماعت، ازجمله برنامه‌های جنبی این نشست بود.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت