مرکز فرهنگی هنری شماره 4 اردبیل

 این مرکز در دهه فجر سال 1383 با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان " سعید وثوقی ایرانی" نام گذاری شده و فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی خود را با هدف خدمت به فرزندان این مرز و بوم آغز نمود.



خدمات مرکز :

 

  کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 6 سال کامل تا 18سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

بخش های مرکز :

 

  دارای  یک کتابخانه ثابت ویک واحد سیار

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق قصه گویی / 1کارگاه هنری و 1 کارگاه ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

 

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز در دو شیفت از ساعت 8 صبح الی 17 عصر / روزهای زوج پسر و روز های فرد دختر

پرسنل :

 

  2 مربی فرهنگی سیار و ثابت- ۱ مربی مسئول مرکز - 1نفر نیروی هنری – 1نفر نیروی ادبی و 1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱8 سال  و پرداخت شهریه  20000  تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

  اردبیل، اسلام آباد وحدت 4 خییابان شهید فخریزاده نبش کوچه نسیم 1و 2

تلفن :

 

  تلفن :  04533477766

مسئول مرکز :

 

  خانم فاطمه حیدری علی کمر  


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1401/09/26 - 14:31
  • تعداد بازدید: 747
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مرکز شماره پنج کانون اردبیل در هفته پژوهش برگزار کرد؛

نشست تخصصی شناخت آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان

همزمان با هفته‌ی پژوهش، نشست تخصصی شناخت آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان، با دعوت و سخنرانی احمدرضا کیانی، دانشیار گروه آموزشی مشاوره دانشگاه محقق اردبیلی، 22 آذرماه 1401 در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی پنج کانون اردبیل برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که با حضور جمعی از پدران و مادران اعضای مرکز برگزار شد، احمدرضا کیانی عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در شرایط کرونا، همه دانش‌آموزان برای بهره‌گیری از آموزش‌های درسی مجبور به حضور در فضای مجازی شدند، گفت: در ایام همه‌گیری بیماری کرونا با دسترسی به اینترنت، استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در میان کودکان ونوجوانان رشد چشمگیری داشته و این قشر از افراد جامعه به دلیل عدم آشنایی با نحوه حضور و فرهنگ استفاده از این فضا، آسیب‌های جدی را متحمل شده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر صیانت از فرزندان در برابر مخاطرات فضای مجازی با اشاره به نقش اولیا در تربیت و ترسیم مسیر صحیح زندگی برای نسل نوپای جامعه، اظهار داشت: در جمع خانواده، فرزندان، پدر و مادر را نماد کل جهان می‌دانند و ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی و هنجارهای اجتماعی را از رفتار، برخورد و طرز نگرش والدین   می‌آموزند.

وی تصریح کرد: اگر فرزندان ما در جمع اعضای خانواده از احترام و جایگاه مناسبی برخوردار بوده و همیشه مورد توجه قرار گیرند، به دنبال پاسخ نیازهای خود در جمع افراد ناباب که یکی از عوامل اصلی انحرافات اجتماعی است، نخواهد بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در ابراز محبت نیز نباید دچار افراط و تفریط شد، توجه به آموزه‌های دینی در خانواده را نیز یکی از عوامل موثر در تربیت درست کودکان و نوجوانان معرفی کرده و بیان داشت: توجه به معنویات و انس با پروردگار، موجب آرامش روحی و روانی  فرزندان به خصوص در سنین نوجوانی شده و آن‌ها را از قدم گذاشتن در مسیر خطا و اشتباه منع خواهد کرد.

کیانی در ادامه این نشست، در کنار برگزاری جلسه‌های روان‌شناسی، اهتمام به مطالعه و کسب اطلاعات از طریق منابع علمی را راه‌گشای والدین در برخورد با مسایل فرزندان در سنین مختلف دانسته و ضمن تشویق حضار به امر مطالعه، چند عنوان کتاب در حوزه روان‌شناسی کودک و نوجوانان را معرفی نمود.

خاطر نشان می شود، در پایان هر یک از اولیا به طرح سوال خود پرداخته و با راهنمایی کارشناس برنامه پاسخ‌‌ خود را در ارتباط با مسایل تربیتی فرزندان، دریافت کردند.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت