مرکز فرهنگی هنری شماره یک اردبیل

این مرکز از سال 1346 فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است . مرکز فرهنگی و هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اردبیل، جزو اولین و قدیمی ترین مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بوده که دارای بیش از .18000جلد کتاب می باشد.



خدمات مرکز :

 

  برگزاری کارگاه های هنری و ادبی  ویژه گروه های سنی 6سال کامل تا 16 سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی  ویژه اعضا حقیقی و مجازی

  اجرای نمایش های عروسکی و نمایش فیلم

بخش های مرکز :

 

  دارای دو کتابخانه کودک ونوجوان

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / 2 کارگاه هنری و ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه خوشنویسی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

  خدمات کتابخانه ای(کتاب رسانی) و فعالیتهای فرهنگی و هنری و ادبی ویژه کودکان ونوجوانان

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز دو شیفت از 8 صبح الی 17عصر 

پرسنل :

 

  1 مربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز - 2 نفر نیروی هنری - 1 نفر نیروی ادبی-

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه 50000  تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی :

 

  میدان ورزش-روبروی بیمارستان بوعلی-داخل پارک کودک-کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان-مرکز یک اردبیل

تلفن :

 

  تلفن :  33238900-045

مسئول مرکز :

 

 خانم لیلا فرید


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1402/10/20 - 14:48
  • تعداد بازدید: 535
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در سی و یکمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان مطرح شد:

تاثیرگذاری یک اثر ادبی با بیدار کردن حس زیبایی‌شناختی مخاطب رقم می‌خورد

کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: یک اثر ادبی با بیدار کردن حس زیبایی‌شناختی مخاطبانش، تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، مهدیه علیقلی‌زاده کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان اردبیل در سی و یکمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان مراکز کانون اردبیل با اشاره به اهمیت ساختار و محتوا در داستان، گفت: زمانی اثری شاهکار ادبی خواهد شد که نویسنده طرح ساختار خود را به‌گونه‌ای سازمان دهد که بتواند با بیدار کردن حس زیبایی‌شناختی مخاطبانش، تأثیرگذار باشد.

علیقلی‌زاده بابیان اینکه قطعاً هر داستانی محتوای خاص خودش را دارد، توجه به آنچه را که نویسنده می‌خواهد در اثرش بیان کند را اولین گام در نگارش اثر عنوان کرده و اظهار داشت: اگر شکل داستان «چگونگی نوشتن» است، محتوا درباره‌ی «چه گفتن» است؛ یعنی آنچه داستان درباره آن است که درون‌مایه‌ها، بن‌مایه‌ها و ارزش‌ها، محتوای یک اثر را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: برخی از داستان‌ها، تصاویر ظاهری و ویژگی‌های بیرونی و برخی دیگر جهان درون افراد را توصیف می‌کند و طرح موضوع درباره‌ی خانواده و مدرسه که زیرمجموعه‌ای از یک جامعه هستند، مصداقی از بیان خصوصیات واقعی و ظاهری هستند.

علیقلی‌زاده کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان اردبیل در بررسی محتوای داستانی از طوبا حسین زاده عضو انجمن ادبی کانون، با اشاره به‌نقد داستان از منظر جامعه‌شناختی، گفت: برخی متون ادبی و یا آثار نویسندگانی خاص، بازتاب‌دهنده‌ی جامعه‌ای است که نویسنده در آن زندگی کرده است و بررسی این‌گونه آثار اجازه می‌دهد تا ما ارزش‌های اجتماعی طرح‌شده در آن جامعه را استخراج و با ساختار اجتماعی موجود مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: نویسندگان چنین آثاری بنا به اندیشه و دیدگاهی که دارند برخی ساختار اجتماعی موجود را تائید می‌کنند، برخی رد و برخی دیگر هنرمندانه به سمت تحول ساختار اجتماعی موجود گام برمی‌دارند که در داستان ستاد انتخابات حاتم طایی، نویسنده با نگاهی طنازانه به جامعه امروز، مشکلات آن را به تصویر کشیده است که طبقات اجتماعی، فرهنگ‌ها و ارزش‌ها را به‌خوبی می‌توان در آن مشاهده کرد.

گفتنی است در ادامه‌ی این نشست، اعضا داستان «ستاد انتخابات حاتم طایی» نوشته‌ی طوبی حسین‌زاده را مورد نقد و تحلیل قرار داده و با پرداختن به اثر «خاله‌سوسکه» از نیکو غنی‌وند، درباره‌ی تفاوت قصه و داستان گفت‌وگو کردند.

کلمات کلیدی

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت