مرکز فرهنگی هنری شماره یک اردبیل

این مرکز از سال 1346 فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است . مرکز فرهنگی و هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اردبیل، جزو اولین و قدیمی ترین مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بوده که دارای بیش از .18000جلد کتاب می باشد.



خدمات مرکز :

 

  برگزاری کارگاه های هنری و ادبی  ویژه گروه های سنی 6سال کامل تا 16 سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی  ویژه اعضا حقیقی و مجازی

  اجرای نمایش های عروسکی و نمایش فیلم

بخش های مرکز :

 

  دارای دو کتابخانه کودک ونوجوان

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / 2 کارگاه هنری و ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه خوشنویسی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

  خدمات کتابخانه ای(کتاب رسانی) و فعالیتهای فرهنگی و هنری و ادبی ویژه کودکان ونوجوانان

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز دو شیفت از 8 صبح الی 17عصر 

پرسنل :

 

  1 مربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز - 2 نفر نیروی هنری - 1 نفر نیروی ادبی-

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه 50000  تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی :

 

  میدان ورزش-روبروی بیمارستان بوعلی-داخل پارک کودک-کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان-مرکز یک اردبیل

تلفن :

 

  تلفن :  33238900-045

مسئول مرکز :

 

 خانم لیلا فرید


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1399/04/18 - 12:33
  • تعداد بازدید: 2033
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
پیام مدیرکل کانون استان اردبیل به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان؛

والدین کتاب‌خوان در تربیت فرزندان کتاب‌خوان، موفق‌ترند

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در پیامی با تبریک روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان، عنوان کرد: مهم‌ترین عامل مؤثر در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کودکان و نوجوانان، والدین هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در این پیام با اشاره به اینکه والدین کتاب‌ خوان معمولاً فرزند کتاب‌ خوان تربیت می‌ کنند، افزود: وقتی پدر و مادر عادت به مطالعه داشته باشند و بخشی از فعالیت‌ های روزانه‌ ی خود را به خواندن و مطالعه اختصاص دهند، کودک و نوجوانی که زندگی کردن را با آن‌ ها به تجربه نشسته، این مهم را خیلی زود می‌ پذیرد، با آن انس و الفت یافته و به کار می‌ گیرد و از همه مهم‌ تر با کتاب آشنا شده و می‌ آموزد که مطالعه را در زندگی خود جز امورات ضروری احساس کند.

احدزاده ضمن بازگویی این امر مهم که کتاب دروازه ورود به دنیای فرهنگی سرشار از لذت است، ادامه داد: بازگشایی دریچه یادگیری، فرهنگ، اندیشه‌ سازی و خرد‌ ورزی از طریق مطالعه و کتاب‌ خوانی ممکن است و کتاب در ایجاد نمودن علاقه‌ مندی، تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان؛ همسالان، معلمان، مراکز فرهنگی هنری، کتابخانه‌ ها و منظومه‌ های رسمی آموزشی، پرورشی و فرهنگی نقش بسزایی را در کنار والدین ایفاء می‌ کند و نباید فراموش کرد پیشگام این هویت بخشی فرهنگی خانواده است.

مدیرکل کانون استان بابیان اینکه خانواده‌ ها باید در فضای خانه برای کتاب جایگاهی در شان کتاب داشته باشند تا فرزندان از اهمیت والای کتاب و دنیای پر از صلح و آرامش آن آگاه شوند، اضافه کرد: باید جایگاه کتاب در خانه و خانواده مشخص شود و تبیین شود که به‌ عنوان یک ضرورت فرهنگی در سبد فرهنگی خانه و خانواده‌ ها جایگاه و منزلتی والا دارد، یعنی به همان میزان که برای حل مسائل مختلف خانواده اهمیت داده می‌ شود به غذای فرهنگی و روحی خانواده‌ ها ازجمله؛ کتاب، مجله، نشریات و روزنامه نیز اهمیت داده شود و نتیجه آن خواهد شد که خانواده‌ ها را در رهنمون سازی به فضای کتاب و کتاب‌ خوانی کمک خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان آگاه، می‌ توانند نسل تربیت‌ یافته‌ ی خوبی برای آینده زندگی اجتماعی خود باشند، بنابراین والدین باید آگاه باشند که چه مقدار در این در این فرایند نقش‌ آفرین هستند، تصریح کرد: والدین باید فرزندشان را با بهترین، سالم‌ ترین، سازنده و مفیدترین ابزار ارتباطی آشتی دهند و فراموش نکنند گام برداشتن در راه رشد و تعالی فرزندان و رشد فرهنگی آنان یعنی جامعه‌ ای آگاه، سالم و به‌ دوراز آسیب‌ های اجتماعی و فرهنگی فردا، در سایه‌ ی مطالعه و کتاب‌ خوانی است.  

احدزاده با اعلام اینکه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، باسوادی را توانایی تغییر اعلام کرده و باسواد به کسی اطلاق می‌ شود که بتواند از خوانده‌ ها و آموخته‌ های خود، تغییری در زندگی خود ایجاد کند، یادآور شد: مهم‌ ترین ابزار و رسانه‌ ی این یادگیری‌ ها کتاب است، بنابراین مفهوم آموزش‌ وپرورش امروز معادل با مفهوم یادگیری است و مفهوم یادگیری از انتقال دانش، وسیع‌ تر گردیده و دارای چهار مفهوم؛ یادگیری برای دانستن؛   يادگيري برای عمل کردن و یادگیری برای زندگی کردن است و اگر تا سال‌ های اخیر هدف آموزش‌ وپرورش دستیابی به مهارت خواندن، نوشتن، حساب کردن و سواد رایانه‌ ای بود، اما امروزه افزون بر مهارت‌ هاي یادشده، نیازهای جدید در قالب کسب مهارت‌ های زیستن، حل مسئله در موقعیت‌ های جدید زندگی، چگونگي  رويارويي با چالش‌ هاي  هزاره سوم بالأخص در فرایند شهروندسازی، تعریف می‌ شود.

کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت