مرکز فرهنگی هنری شماره 4 اردبیل

 این مرکز در دهه فجر سال 1383 با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان " سعید وثوقی ایرانی" نام گذاری شده و فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی خود را با هدف خدمت به فرزندان این مرز و بوم آغز نمود.



خدمات مرکز :

 

  کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 6 سال کامل تا 18سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

بخش های مرکز :

 

  دارای  یک کتابخانه ثابت ویک واحد سیار

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق قصه گویی / 1کارگاه هنری و 1 کارگاه ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

 

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز در دو شیفت از ساعت 8 صبح الی 17 عصر / روزهای زوج پسر و روز های فرد دختر

پرسنل :

 

  2 مربی فرهنگی سیار و ثابت- ۱ مربی مسئول مرکز - 1نفر نیروی هنری – 1نفر نیروی ادبی و 1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱8 سال  و پرداخت شهریه  20000  تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

  اردبیل، اسلام آباد وحدت 4 خییابان شهید فخریزاده نبش کوچه نسیم 1و 2

تلفن :

 

  تلفن :  04533477766

مسئول مرکز :

 

  خانم فاطمه حیدری علی کمر  


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1401/08/24 - 10:44
  • تعداد بازدید: 906
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با موضوع بررسی ساختار و محتوای شعر سپید؛

بیست و ششمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون استان اردبیل برگزار شد

بیست و ششمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل«بهارناز»، با دعوت از سید سعید اطهر نیاری شاعر و منتقد ادبی، عصر روزچهارشنبه 18 آبان سال 1401 برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که با حضور کارشناس آفرینش‌های ادبی و نماینده‌ی انجمن شعر کانون، مربیان و اعضای نوجوان انجمن در مرکز فرهنگی و هنری شمارهی یک کانون اردبیل برگزارشد، اطهرنیاری کارشناس برنامه، با اشاره به ویژگی‌های شعر سپید و تشریح گزینه‌هایی از جمله کشف، تکرار، همنشینی واژه‌ها، بیان احساسات و عواطف به بررسی ساختاری این نوع قالب شعر در ادبیات فارسی پرداخت.

وی با بیان اینکه شاعر باید مکتب داشته باشد، ضمن تاکید بر مطالعه آثار شاعران برجسته، اظهار داشت: خوانش آثار شاعران برای کسب تجربه، دانش و غنی سازی گنجینه لغات در ذهن است و در سرودن شعر باید از اندیشه و کشف‌های شاعرانه‌ی خودمان استفاده کنیم.

اطهرنیاری موضوع شعر سپید را دردهای اجتماعی و تا حدی عاشقانه عنوان کرده و افزود: احساساتی که در این نوع شعر به کار می‌رود صرف شادی‌ها نیست، بلکه بیشتر عواطف انسانی برگرفته از دردهای جامعه است. وقتی خداوند می فرماید ما انسان را با رنج آفریدیم، شاعران نیز در اشعارشان دردهایی را که از جهان هستی درک می‌کنند، فریاد می‌زنند.

این کارشناس برنامه در نقد سروده‌های اعضا با ذکر نقاط قوت و ضعف آثار ارایه شده، در خصوص نحوه‌ی تصویرسازی شاعرانه، ایجاز در شعر و آرایه های ادبی مباحث آموزشی و کاربردی را مطرح نمود.

شایان ذکر است این شاعر و منتقد اردبیلی در بخش پایانی صحبت‌های خود، با پرداختن به  ویژگی‌ها و محتوای شعردفاع مقدس، به کارگیری مفاهیم ایثار و شهادت در سرودن شعر توسط اعضای نوجوان شعر ارزشمند توصیف کرد.

کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت