مرکز فرهنگی هنری شماره 4 اردبیل

 این مرکز در دهه فجر سال 1383 با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان " سعید وثوقی ایرانی" نام گذاری شده و فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی خود را با هدف خدمت به فرزندان این مرز و بوم آغز نمود.



خدمات مرکز :

 

  کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 6 سال کامل تا 18سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

بخش های مرکز :

 

  دارای  یک کتابخانه ثابت ویک واحد سیار

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق قصه گویی / 1کارگاه هنری و 1 کارگاه ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

 

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز در دو شیفت از ساعت 8 صبح الی 17 عصر / روزهای زوج پسر و روز های فرد دختر

پرسنل :

 

  2 مربی فرهنگی سیار و ثابت- ۱ مربی مسئول مرکز - 1نفر نیروی هنری – 1نفر نیروی ادبی و 1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱8 سال  و پرداخت شهریه  20000  تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

  اردبیل، اسلام آباد وحدت 4 خییابان شهید فخریزاده نبش کوچه نسیم 1و 2

تلفن :

 

  تلفن :  04533477766

مسئول مرکز :

 

  خانم فاطمه حیدری علی کمر  


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1399/07/15 - 13:28
  • تعداد بازدید: 1647
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
هم‌زمان با هفته ملی کودک برگزار شد؛

جلسه کارگروه پایش و ارزیابی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک استان اردبیل

هم‌زمان با هفته ملی کودک، جلسه کارگروه پایش و ارزیابی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اردبیل با حضور اعضا، پیش از ظهر روز دوشنبه 15 مهرماه در اداره کل کانون پرورش فکری استان تشکیل شد و حاضران با موضوع «تبیین حقوق کودک» تبادل‌نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در ابتدای این جلسه زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان اردبیل، یکی از مهم‌‌ترین وظایف دولت‌‌ها را تبیین حقوق کودکان عنوان کرده و افزود: اگر کودکان با حقوق خود آشنا شوند و ببینند که این حقوق، در ابتدا توسط والدین و بزرگان جامعه رعایت می‌شود، به‌ نوبه خود به حقوق دیگران احترام گذاشته و دنیایی که توسط آنان ساخته می‌شود، بی‌ شک دنیایی قانون‌‌مندتر و انسانی‌تر خواهد بود.

احدزاده با اشاره به وظایف مشترک والدین و دولت‌‌ها به‌ ویژه نهادهای آموزشی و فرهنگی در راستای تحقق حقوق کودکان، گفت: کمک به فرآیند قانون‌‌مندشدن آن‌‌ها‌ و آشنایی با قوانین پیمان‌ نامه‌ی حقوق کودک، ازجمله ماده ۲۸، که به نوع آموزش کودکان و حق برخورداری از آن اشاره می‌ کند، باید به رشد شخصیت، استعدادها و توانایی‌‌های جسمانی و ذهنی کودک و تا حد امکان، آموزش توانایی تجزیه‌ وتحلیل، استدلال و تفکر مستقل آن‌ ها توجه شود.

وی در ارتباط باکیفیت این آموزش‌ ها نیز خاطرنشان کرد: آموزش کودکان، باید آن‌ ها را برای زندگی در جهانی پرچالش آماده سازد و تجارب ناشی از نظام‌های آموزشی کودکان باید در فرآیند شهروندسازی، ایجاد تغییرات موردنیاز در بینش و طرز تفکر آن‌ ها از حال و آینده را موجب شود، چراکه فرآیند یادگیری متفاوت از دهه‌‌ها و سده‌ های قبلی بوده و باید موجب تغییرات اساسی در فرد شود.

مدیرکل کانون استان گفت: شهروند توسعه‌ یافته فردا، محصول نظام‌های آموزشی و فرهنگی امروزی است و رسالت چنین تربیتی، کاری خطیر و پرمسئولیت بوده و تربیت افراد کاوشگر، خلاق، مبتکر و دارای رشد کافی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، عاطفی، اخلاقی و معنوی هدف عمده این فرآیند سیستمی است.

وی ضمن اشاره به تعریف سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از کودک که هر فرد زیر ۱۸ سال را شامل می‌ شود، اضافه کرد: نهاد مؤثری مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این گروه سنی از شهروندان را تحت پوشش قرار داده و همه کودکان مدرسه رو می‌ توانند از خدمات این نهاد فرهنگی بهره‌‌مند شوند و از بالندگی شخصیتی و کسب مهارت‌های لازم برخوردار شوند.

این مدیر فرهنگی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌‌های مهم ارزیابی نظام آموزش و تربیتی یک کشور و تمهید مقدمات توسعه، میزان موفقیت آن در فرآیند شهروندسازی است و اگر دیروز هدف آموزش‌ وپرورش؛ دستیابی به مهارت خواندن، نوشتن و محاسبه کردن بود، اما امروزه افزون بر مهارت‌‌های فوق، نیازهای جدید در قالب کسب مهارت‌ های زیستن، حل مسئله در موقعیت‌‌های مختلف، چگونگی مواجه با چالش‌‌های هزاره سوم، بالأخص در فرآیند خوب زندگی کردن است.

در این نشست احمد ناصری، مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان اردبیل با گرامیداشت هفته ملی کودک و همچنین روز جهانی معلم، پیشاپیش فرارسیدن اربعین حسینی را تسلیت گفته و در راستای کارگروه آموزش‌ و‌ اطلاع‌ رسانی که بر عهده‌‌ی اداره کل آموزش‌ وپرورش استان است به سخنرانی پرداخت.

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان عنوان کرد: آینده کشور مرهون توسعه‌‌ی همه‌ جانبه‌ی این قشر یعنی دانش‌‌آموزان عزیز است.

ناصری با اشاره به آمادگی تحصیلی برای ورود بچه‌ ها به پیش‌ دبستانی و مرحله‌ ی ابتدایی، گفت که اولی اختیاری بوده ولی ورود به مقطع ابتدایی اجباری است و برای تمام ۲۳ هزار دانش‌ آموز اول دبستان، پرونده خدمات سلامت تشکیل‌ شده است.

مدیرکل آموزش‌ وپرورش استان به کودکان عشایری که دائماً خانواده‌هایشان در حال کوچ هستند نیز اشاره‌ کرده و افزود: اجازه ندادیم که بچه‌‌های آنان از تحصیل بازبمانند و در ۸ شهرستان استان، جمعیت دانش‌‌آموز عشایری کاملاً تحت کنترل بوده و همچنان آماده آموزش هستند.

او در مورد آمار و ارقام دانش‌ آموزی دوره آموزش ابتدایی نیز خاطرنشان کرد: پوشش تحصیلی صددرصدی بوده و برای مدارسی که امکان جابجایی مدرسه وجود ندارد، ردیف بودجه اختصاص داده‌ شده است و پوشش تحصیلی مناسبی در مقاطع مختلف تحصیلی در اغلب شهرستان‌ های استان را شاهد هستیم.

ناصری همچنین با اشاره به وضع فعلی شیوع ویروس کرونا در سطح استان و رعایت پروتکل‌ های بهداشتی، گفت: حضور بچه‌ ها در مدارس الزامی نبوده و خانواده‌ ها در این خصوص تصمیم‌ گیرنده هستند، اما باید اذعان کرد که تعلیم و تربیت بدون حضور بچه‌ ها قابل جبران نبوده و اولویت آموزش‌ و‌ پرورش، حضور منظم دانش‌ آموزان است و برنامه شاد، به‌ نوعی دسترسی آسان برای آموزش آن‌ ها است، اما بااین‌ وجود روند حضور در مدارس استان نزولی و کاهشی است.

در ادامه‌ ی جلسه، فریبا محمدلو، مدیرکل دفتر امور زنان‌ و‌ خانواده استانداری اردبیل با تبریک هفته ملی کودک، کسب رتبه اول ارزیابی عملکرد کانون استان اردبیل در کشور را نشان از برنامه‌ ریزی موفق این دستگاه فرهنگی دانست.

وی با اشاره به اینکه تاکنون۴ کارگروه در این حوزه تشکیل‌ شده است، با موضوع اهمیت آموزش کودکان و توجه ویژه به این حوزه در ایام کرونایی، سخنرانی کرد.

محمدلو بابیان اینکه کودکان کار هم سهمی از آموزش‌ و‌ پرورش دارند و رسیدگی به حقوق آن‌ ها باید در اهم برنامه‌ریزی‌ ها قرار بگیرد، تأکید کرد: همکاری‌های سازنده و کاربردی نهادهای مرتبط در حوزه کودک باید در دستور کار این کنوانسیون قرار گیرد و مراجع خبررسانی‌ ها، بالأخص میز خطابه نماز جمعه، اقدامات انجام‌ شده را به مردم و خانواده‌ها اطلاع‌ رسانی کرده و با آن‌‌ها در میان بگذارند.  

جمع‌ بندی و مصوبات:

- جلسات کلیه کارگروه‌‌ها را به میزبانی کارگروه‌‌ها برگزار کرده و سیاست‌ ها و خط‌ مشی‌ها را شروع سال تحصیلی مبنا قرار دهیم.

- پیشنهاد شد که برگزاری این جلسات را به مناسبت‌‌ها موکول نکنیم و مناسب محور نباشد و تمرکز بیشتری داشته باشیم.

- از نمایندگان ۴ کارگروه درخواست شد که تکالیفی را در راستای تبیین کودک تهیه‌ کرده و در بدنه جامعه و سیستم آموزش‌ وپرورش، نقطه نظرات آن‌‌ها گرفته‌ شده و بیشتر قدم‌هایی برداشته شود.

کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت