مرکز فرهنگی هنری شماره 4 اردبیل

 این مرکز در دهه فجر سال 1383 با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان " سعید وثوقی ایرانی" نام گذاری شده و فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی خود را با هدف خدمت به فرزندان این مرز و بوم آغز نمود.



خدمات مرکز :

 

  کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 6 سال کامل تا 18سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

بخش های مرکز :

 

  دارای  یک کتابخانه ثابت ویک واحد سیار

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق قصه گویی / 1کارگاه هنری و 1 کارگاه ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

 

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز در دو شیفت از ساعت 8 صبح الی 17 عصر / روزهای زوج پسر و روز های فرد دختر

پرسنل :

 

  2 مربی فرهنگی سیار و ثابت- ۱ مربی مسئول مرکز - 1نفر نیروی هنری – 1نفر نیروی ادبی و 1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱8 سال  و پرداخت شهریه  20000  تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

  اردبیل، اسلام آباد وحدت 4 خییابان شهید فخریزاده نبش کوچه نسیم 1و 2

تلفن :

 

  تلفن :  04533477766

مسئول مرکز :

 

  خانم فاطمه حیدری علی کمر  


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1402/12/05 - 13:18
  • تعداد بازدید: 281
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نویسنده کتاب «موسیقی سکوت» عنوان کرد:

لازمه‌ی شروع خوب در داستان داشتن پیرنگی مناسب است

سی و دومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور اعضا، مربی و کارشناس آفرینش‌های ادبی در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در این نشست پری آخته نویسنده و کارشناس ادبی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نوجوانان داستان‌نویس اردبیلی گفت: فرصتی که کانون و مربیان ادبی‌اش در اختیار نوجوانان قرار داده از فرصت‌های طلایی است که توجه به آن می‌تواند مسیر زندگی‌شان را هموار و روشن کند.

 در ادامه آخته به تفاوت قصه و داستان کوتاه اشاره کرده و گفت: قصه و داستان هر دو آثار روایی هستند که داستان کوتاه، برشی از زندگی است و گاهی نویسندگان در نوشتن آن از واقعیت‌های بیرونی الهام گرفته و یا از آن برداشت می‌کنند و همه را با آنچه در ذهن خلاق خوددارند به هم‌آمیخته و با مشارکت خواننده اثرشان را خلق می‌کنند.

وی افزود: آنچه داستان را از قصه جدا می‌کند روابط علت و معلولی است که بین رویدادهای مختلف آن حاکم است. حال‌آنکه قصه بر اساس حوادث پشت سر هم روایت می‌شود که ممکن است رابطه علت و معلولی هم بین آن‌ها برقرار نباشد.

نویسنده کتاب موسیقی سکوت خاطر نشان کرد: تفاوت دیگر در قهرمان و شخصیت است. قصه‌های قدیمی معمولاً قهرمانانی دارند که از الگوهای مشخصی پیروی می‌کنند که یا خوب‌اند یا بد. حال‌آنکه شخصیت‌ها در داستان دارای نوعی فردیت هستند و در اثر تحولاتی که حادث می‌شود تغییر می‌کنند.

وی با اشاره به این موضوع که اعضا باید به شروع داستان خود توجه داشته باشند، یک شروع خوب را مستلزم داشتن پیرنگ داستانی مناسب عنوان کرده و تاکید کرد اعضا با نقد داستان‌ها و بررسی ساختار آن‌ها و پیرنگ‌شان، تمرینی برای تقویت نویسندگی خود داشته باشند.

آخته در ادامه صحبت‌های خود از حاضران خواست تا شروع‌های متفاوت برای داستان خود طراحی و بهترینش را انتخاب کنند و این تمرین را راهی برای تقویت داستان‌نویسی آن‌ها برشمرد.

وی در ادامه به اهمیت استفاده از حواس پنج‌گانه و حس شهودی اشاره کرده و بیان داشت: این احساس‌ها به باورپذیری و فضاسازی و توصیف صحنه‌ها و حالات شخصیت‌ها کمک زیادی می‌کند.

گفتنی است در این نشست داستان فرناز دشتی با عنوان «بی‌قرار» و محدثه علیاری با عنوان «درخت‌ها بوی فروردین داشتند» نقد و بررسی شد.

کلمات کلیدی

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت