مرکز فرهنگی هنری شماره 4 اردبیل

 این مرکز در دهه فجر سال 1383 با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان " سعید وثوقی ایرانی" نام گذاری شده و فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی خود را با هدف خدمت به فرزندان این مرز و بوم آغز نمود.



خدمات مرکز :

 

  کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 6 سال کامل تا 18سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

بخش های مرکز :

 

  دارای  یک کتابخانه ثابت ویک واحد سیار

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق قصه گویی / 1کارگاه هنری و 1 کارگاه ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

 

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز در دو شیفت از ساعت 8 صبح الی 17 عصر / روزهای زوج پسر و روز های فرد دختر

پرسنل :

 

  2 مربی فرهنگی سیار و ثابت- ۱ مربی مسئول مرکز - 1نفر نیروی هنری – 1نفر نیروی ادبی و 1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱8 سال  و پرداخت شهریه  20000  تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

  اردبیل، اسلام آباد وحدت 4 خییابان شهید فخریزاده نبش کوچه نسیم 1و 2

تلفن :

 

  تلفن :  04533477766

مسئول مرکز :

 

  خانم فاطمه حیدری علی کمر  


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1400/08/29 - 13:46
  • تعداد بازدید: 2027
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با همکاری مشترک کانون استان‌های اردبیل و سمنان برگزار شد:

کارگاه تخصصی«ضرورت ادبیات کودک و چگونگی انتخاب کتاب مناسب برای کودکان»

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی کارگاه تخصصی«ضرورت ادبیات کودک و چگونگی انتخاب کتاب مناسب برای کودکان» به صورت مجازی و با همکاری مشترک اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های اردبیل و سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، هم‌زمان با گرامیداشت هفته کتاب‌وکتاب‌خوانی، کارگاه تخصصی«ضرورت ادبیات کودک و چگونگی انتخاب کتاب مناسب برای کودکان» با دعوت از محمد گودرزی دهریزی، نویسنده و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان به همت کارشناسان آموزش‌وپژوهش کانون استان‌های اردبیل و سمنان، روز پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در بستر فضای مجازی برگزار شد.

در این کارگاه تخصصی، مدرس دوره با اشاره به ضرورت‌ها و کارکردهای ادبیات کودک و تأثیر این نوعِ ادبی در ارتقای خودباوری، اعتمادبه‌نفس و توانمندی کودکان؛ نقش واژه‌ها در جهانِ ذهنی کودکان را نقشی بسزا و مهم توصیف و عنوان کرد: لذت ذهن‌ورزی در کودکان از طریق واژه‌ها شکل می‌گیرد.

گودرزی دهریزی در ادامه، معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان را تشریح کرده و افزود: کودکان با کتاب‌ها می‌توانند مسایل بسیاری را یاد بگیرند و در زندگی تجاربی را به دست بیاورند که برای آینده آن‌ها بسیار مفیدوسودمند است؛ لیکن کار انتخاب کتاب برای کودکان و نوجوانان کاری است بسیار دقیق که احتیاج به دقت و توجه بسیار دارد و بالاتر از همه، بدون شناخت کافی از کودک و کتاب، انجام آن به درستی ممکن نیست.

او بابیان این‌که نشان دادن ارزش کتاب و مطالعه به بچه‌ها، با عمل امکان‌پذیر است و نه با حرف؛ یکی از راه‌های علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه و کتاب را کشف علایق کودکان عنوان و بر درک جهان کودک و داشتن نگاه علمی در انتخاب کتاب برای کودکان، تأکید کرد.

شایان‌ذکر است، این کارگاه آموزشی ویژه مسوولان و مربیان امور فرهنگی مراکز ثابت، سیار و پستی پیش‌بینی‌شده بود که نکات کاربردی و کلیدی در ارتباط با «شاخص‌ها و معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان» ارایه شد.

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت