مرکز فرهنگی هنری شماره 4 اردبیل

 این مرکز در دهه فجر سال 1383 با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان " سعید وثوقی ایرانی" نام گذاری شده و فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی خود را با هدف خدمت به فرزندان این مرز و بوم آغز نمود.



خدمات مرکز :

 

  کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 6 سال کامل تا 18سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

بخش های مرکز :

 

  دارای  یک کتابخانه ثابت ویک واحد سیار

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق قصه گویی / 1کارگاه هنری و 1 کارگاه ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

 

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز در یک شیفت از ساعت 8 صبح الی 14 ظهر / روزهای زوج پسر و روز های فرد دختر

پرسنل :

 

  2 مربی فرهنگی سیار و ثابت- ۱ مربی مسئول مرکز - 1نفر نیروی هنری – 1نفر نیروی ادبی و 1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱8 سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

  اردبیل، اسلام آباد وحدت 4 خییابان شهید فخریزاده نبش کوچه نسیم 1و 2

تلفن :

 

  تلفن :  04533477766

مسئول مرکز :

 

  خانم رقیه پرواره 


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1400/01/17 - 14:06
  • تعداد بازدید: 1351
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با موضوع فلسفه کودکی انجام شد؛

گفتگوی مدیرکل کانون استان اردبیل با مدیرمسئول فصلنامه تخصصی فلسفه آموزش

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل طی دیدار با مدیرمسئول فصلنامه تخصصی فلسفه آموزش، گفت: یکی از رویکردهای مهم این نهاد؛ تقویت تفکر خلاقانه، نقادانه و خود مراقبتی کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده طی نشستی با مدیرمسوول فصلنامه تخصصی آموزش که با حضور و همراهی اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت کشور منتشر می‌شود؛ ضمن قدردانی از تلاش‌های علمی و ترویجی متولیان فصلنامه در زمینه دانش افزایی لازم در حوزه تعلیم و تربیت، از اهمیت تقویت توجه عالمانه به نسل کودک و نوجوان سخن گفت.

احدزاده تصریح کرد: در حوزه تعلیم و تربیت و فلسفه آموزش، مرحله کودکی بی‌شک بسیار مهم بوده و نقش مربی، مهم‌تر و نمادی از الگوی رشد اخلاقی برای کودک است و اتخاذ رویکردی تخصصی در این فصلنامه به کودک و فلسفه کودکی در کنار توجه به نهادی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسیار سازنده و ارتقادهنده خواهد بود.

مدیرکل کانون استان اردبیل بابیان اینکه دوره کودکی، دوره اساسی شکل‌گیری شخصیت برای بزرگ‌سالی بوده و به رسمیت شناختن این دوره درواقع تضمین فردای این نسل است، خاطرنشان کرد: اگر گفته می‌شود جامعه محصول فرهنگی سیستم‌های آموزشی و تربیتی آن است، بی‌راهه نبوده و درواقع سیستم‌های متولی تعلیم و تربیت به عنوان پلی است جهت گذر کودکان امروز برای ورود به جامعه بزرگ‌تر فردا؛ که باید کفایت‌ها و مهارت‌های لازم را به این نسل انتقال داد.

او در ادامه اضافه کرد: از یاد نبریم فرآیند تعلیم و تربیت در آغازین سال‌های هزاره سوم، به دلیل تغییرات برق‌آسای ناشی از رشد دانش‌ها، پرچالش بوده و ایستایی یا اکتفا به اهداف تعلیم و تربیت دهه‌های قبلی، پاسخ‌گوی نیازهای امروز و فردا نخواهد بود و مهارت‌های خواندن و نوشتن، محاسبه و حتی سواد رایانه‌ای، تنها ملاک باسوادی نبوده؛ چراکه امروز کسی باسواد تلقی می‌شود که توانایی تغییر با توجه به مقتضیات زمانی را داشته باشد و این باسوادی که نمادی از فرآیند یادگیری است، نمود خود را در؛ دانستن، عمل کردن، زندگی کردن و باهم زندگی کردن، نشان می‌دهد.

زعفر احدزاده به کوشش‌های مؤثر کانون برای بروز رسانی فعالیت‌ها و برنامه‌های خود پس از دهه‌ها فعالیت مؤثر این نهاد، اشاره‌کرده و افزود: بازنگری در تعداد و عناوین فعالیت‌ها، تجدیدنظر در گروه‌های مختلف سنی، انتشار کتاب و اجرای طرح هاتف(هدایت استعدادها و توان‌افزایی فرهنگی)، اتفاق بزرگی است که مرتبط با فلسفه کودکی بوده و براساس استعدادها و علاقه‌مندی‌ کودکان و نوجوانان باهدف تقویت مهارت‌های مختلف زندگی در حال اجراست.

مدیرکل کانون استان ضمن قدردانی از مدیرمسئول فصلنامه فلسفه آموزش که شماره بهار سال ۱۴۰۰ خود را به فلسفه کودکی اختصاص داده، افزود: پرورش تفکر خلاق در نسل کودک و نوجوان باهدف ارتقا قدرت استدلال در قالب تفکر خودمراقبتی، باید نهادینه شود که رویکرد کانون نیز همین بوده و نمود خلاقانه خود را در قالب ۶۱ فعالیت پیش‌بینی و اجرا می‌کند.

در ادامه بهشته صفرپور مدیرمسئول فصلنامه تخصصی فلسفه آموزش، به تأثیر کانون و برنامه‌های آن در رشد چنین تفکری باهدف مهارت‌مند نمودن کودکان و نوجوانان پرداخته و خاطرنشان کرد: این‌جانب از اعضای قدیمی کانون بوده و به تأثیر فعالیت‌های آن اعتقاد ویژه‌ای دارم که خود و همکلاسی‌های دوران مدرسه‌ای، در کنار آموزش‌های رسمی، کانون را هم در اولویت قراردادیم و تأثیر این نهاد مهم و بنیادین را در موفقیت‌های بعدی تحصیلی و شغلی‌مان لمس کردیم.

صفرپور توجه‌افزایی به فرآیند تعلیم و تربیت را از دغدغه‌های اصلی خود عنوان و انتشار این فصلنامه را پاسخی به چنین دغدغه‌ها دانسته و اظهار داشت: با توجه به تجارب تحصیلی و شغلی، به میزان توجه‌افزایی نسل کودک و نوجوان، شاهد موفقیت‌های فردای نسلی خواهیم بود که ضمن مراقبت از خود و دیگران، خلاقانه عمل نموده و نقادانه با پدیده‌های مختلف برخورد می‌نمایند.

وی بابیان اینکه کانون پرورش فکری از چنین ظرفیت و نگرشی برای تقویت تفکر فلسفی برخوردار است، اظهار امیدواری کرد که با کمک نهادهای تعلیم و تربیت استان به خصوص کانون، همکاری‌های سازنده هموار شود که نمود آن را می‌توان در شخصیت‌های موفق علمی و پزشکی استان که در دهه‎‎‌های شصت و هفتاد عضو کانون بوده‌اند، مشاهده کرد.

کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت