انجمن داستان ، آخرین مرحله از فرایند تجربه ادبیات در میان اعضای برگزیده مراکز آفرینش های ادبی است . اعضا پس از گذراندن دوره های کارگاه نوشتن خلاق و کارگاه های ادبی داستان واجد شرایط ورود به انجمن داستان می شوند. دراین مرحله اعضایی که توانایی خلق اثر دارند، به شکل تخصصی با گونه های مختلف داستان آشنا می شوند. 

مهمترین اهداف تشکیل انجمن : ایجاد فضایی امن برای توسعه و ترویج «ادب نقد شدن و نقد کردن »در جامعه نوجوانان و جوانان پدیدآورنده آثار ادبی ، ایجاد فضای امن و سالم برای نوجوانان و اعضای ارشد، گسترش و تداوم ارتباطات اعضا و مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح تخصصی تر با یکدیگر و با کارشناسان ادبی کانون و چهره های ادبی شاخص استان و کشور ارتقاء سطح توانمندی های اعضای برگزیده ادبی آشنایی اعضا با جریان های ادبی معاصر و روز ،معرفی چهره های جوان و خلاق ادبی به جامعه ادبی کشور در حوره داستان ،ایجاد روحیه نقدپذیری ،تشویق و تربیت نگاه انتقادی در اعضا 

 

 

 

  • 1400/11/21 - 09:43
  • تعداد بازدید: 1519
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بررسی مؤلفه‌های داستان انقلاب؛

در بیستمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان اردبیل مطرح شد

بیستمین نشست اعضای انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری استان اردبیل با دعوت از مریم کوچکی نویسنده و منتقد ادبی، با محوریت «بررسی مؤلفه‌های داستان انقلاب» روز یکشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، کارشناس برنامه در ابتدای سخنانش ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مجازی اعضا و مربیان انجمن، انقلاب اسلامی سال 1357 را به عنوان یک رویداد مهم در تاریخ ایران عنوان و تصریح کرد: ما برای انقلاب می‌نویسیم؛ چراکه در قالب هنر و ادبیات هر چیزی زیبا و ماندگار می‌شود. پس لازم هست برای ماندگاری و جاودانه شدن آنچه که دوست دارید، قلم‌به‌دست گرفته و بنویسید و برای نسل‌های بعدی به یادگار بگذارید.

مریم کوچکی در ادامه صحبت‌هایش برای خلق اثر موفق دو توصیه به اعضا نوجوان داشت؛ او گفت: نخست اینکه وقتی داستان انقلابی را می‌نویسید حتما خوب تاریخ را بخوانید تا با روح آن زمان در ارتباط باشید و در این خصوص تحقیق و پژوهش کمک می‌کند تا بتوانید آن اطلاعاتی که به مخاطبان خودتان می‌دهید جامع و کامل بوده و اثر را زیر سوال نبرد و دوم اینکه در خلق اثر تعصب نداشته باشید؛ چراکه گاهی تعصب باعث دل‌زدگی از اثر خلق‌شده می‌شود؛ بنابراین عدم تعصب و بهره‌گیری از حقیقت به تولید داستان تاریخی و انقلابی خوب و تأثیرگذار کمک می‌کند.

او نشر شهرستان ادب را به عنوان ناشر داستان‌های انقلابی معرفی و اعضا را به مطالعه بیشتر برای نوشتن داستان موفق، دعوت کرد.

گفتنی‌است در این نشست داستان «وقتی در باز شد» نوشته فاطمه صباحی، «داستان سرخ‌تر از خون» نوشته یسنا نظمی و «داستان شبیه لبخند تو» نوشته ندا خوش افکار توسط اعضا، مربیان و کارشناس برنامه نقد و بررسی شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت