بسیاری از پژوهشگران حوزه تئاتر کودک و نوجوان معتقدند که «نمایش» میتواند در رشد فکری و خلاقیتهای ذهنی این گروه تأثیر بسزایی داشته باشد. پاسخگویی به نیازهای فکری و روحی کودک و نوجوان از طریق تئاتر ویژه سنی او، مسیر پرورش و رشد قوای فکریاش را به سمتوسوی درست و صحیح هدایت میکند.

نمایش در کانون اگرچه ریشه ای طولانی دارد اما در حوزهی کار با نوجوان، صرفا به نمایش عروسکی و نمایش خلاق محدود بوده است. از همین رو نخستین انجمن هنرهای نمایشی کانون در حوزه نمایش صحنه‌ای، نمایش تئاتر عروسکی، تئاتر خلاق و عروسک‌های غول پیکر با هدف شناخت، رشد و پرورش نوجوانان مستعد و حمایت از تولیدات آنها در سال 98 تاسیس شد. 

 

 

 

  • 1400/02/19 - 13:12
  • تعداد بازدید: 1268
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

استمرار نشست‌ تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون استان اردبیل

هشتمین نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری استان اردبیل با موضوع «نمایش خانگی» با حضور اعضا و مربیان در روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون استان اردبیل به عنوان کارشناس برنامه حضور داشت و با توجه به شرایط کنونی و مجازی بودن فعالیت‌ها، در خصوص اهمیت نمایش و ادامه روند این فعالیت در مراکز استان با شرکت‌کنندگان به گفتگو پرداخت.

علومی در مباحث مطرح‌شده، به برخی از تکنیک‌های نمایش خانگی با استفاده از ابزار، درام و نمایشنامه و نیز استفاده از موضوع‌های روز در آن، ارتباط مربیان و اعضا در طی روند اجرای نمایش در خانه  و از همه مهم‌تر، تشویق اعضا به اجرای نمایش‌های خانگی اشاره کرد.

در ادامه‌ی نشست، اعضا و مربیان سوالات و پیشنهادهای خود را در خصوص اجرای اصولی نمایش خانگی مطرح و با یکدیگر تبادل‌نظر کردند.

گفتنی‌است کارشناس برنامه در راستای مطالب مطروحه در جلسه، لزوم  برگزاری یک دوره تخصصی در خصوص «نمایش سایه‌ای با دست» را یادآور شده و با موافقت اعضا موضوع جلسه آینده انجمن انتخاب شد که زمان برگزاری آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت