انجمن داستان ، آخرین مرحله از فرایند تجربه ادبیات در میان اعضای برگزیده مراکز آفرینش های ادبی است . اعضا پس از گذراندن دوره های کارگاه نوشتن خلاق و کارگاه های ادبی داستان واجد شرایط ورود به انجمن داستان می شوند. دراین مرحله اعضایی که توانایی خلق اثر دارند، به شکل تخصصی با گونه های مختلف داستان آشنا می شوند. 

مهمترین اهداف تشکیل انجمن : ایجاد فضایی امن برای توسعه و ترویج «ادب نقد شدن و نقد کردن »در جامعه نوجوانان و جوانان پدیدآورنده آثار ادبی ، ایجاد فضای امن و سالم برای نوجوانان و اعضای ارشد، گسترش و تداوم ارتباطات اعضا و مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح تخصصی تر با یکدیگر و با کارشناسان ادبی کانون و چهره های ادبی شاخص استان و کشور ارتقاء سطح توانمندی های اعضای برگزیده ادبی آشنایی اعضا با جریان های ادبی معاصر و روز ،معرفی چهره های جوان و خلاق ادبی به جامعه ادبی کشور در حوره داستان ،ایجاد روحیه نقدپذیری ،تشویق و تربیت نگاه انتقادی در اعضا 

 

 

 

  • 1400/10/01 - 09:14
  • تعداد بازدید: 2353
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ادبیات دفاع مقدس/ نوزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان اردبیل

در روزهای پایانی فصل پاییز انجمن نویسندگان نوجوان اردیبهشت کانون پرورش فکری استان اردبیل نوزدهمین نشست خود را با حضور کارشناس ادبی کانون استان قم، اعضا و مربیان، روز شنبه ۲۷ آذرماه سال ۱۴۰۰ در فضای مجازی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، اکرم الف‌خانی به عنوان کارشناس برنامه در نقد آثار اعضا، به اهمیت تحقیق و پژوهش درباره موضوعات انتخابی برای داستان اشاره و تصریح کرد: ادبیات دفاع مقدس موضوعی است که تمامی ندارد و برای نوشتن داستان باید در این خصوص تحقیق و پژوهش داشته باشیم؛ البته تحقیق برای نوشتن در تمامی موضوعات لازم است و یکی از اقدامات مهم برای داشتن اثری تأثیرگذار و باورپذیر، تحقیق و پژوهش نویسنده درباره‌ی موضوع داستانش است.

 او در خصوص اهمیت پرداخت موضوع‌ها و سوژه‌های داستانی نیز گفت: پرداخت قوی زمانی اتفاق می‌افتد که از هر عنصر، به جا و به‌موقع و درست استفاده شود؛ به خصوص ایجاد ِگره و حالت انتظاری که برای مخاطب می‌خواهید به وجود بیاورید.

کارشناس برنامه در کنار نقد آثار اعضا، کتاب‌هایی را برای مطالعه و آشنایی آن‌ها با قلم دیگر نویسندگان در رابطه با جنگ معرفی کرد و از آن‌ها خواست تا دراین‌باره بیشتر مطالعه کنند. فرنگیس نوشته «مهناز فتاحی» و زمین سوخته نوشته «احمد محمود»، من قاتل پسرتان هستم، نوشته «احمد دهقان» و سلاخ خانه شماره ۵، نوشته «کرت‌وانه گت» از کتاب‌های پیشنهادی او بود.

شایان‌ذکر است در این نشست داستان «ب مثل بازی» اثر کوثر حسین‌زاده، «چاویار» اثر نادیا قربانی‌زاد و «برای بابا» اثر آیناز فتحی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت