استراتژی ها و سیاست ها در حوزه دولت الکترونیک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

 

 

گزارش عملکرد اجرا و تحقق دولت الکترونیک در دستگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 

 دولت الکترونیک یکی از مفاهیم رایج در دنیای امروز بوده و نتیجه کاربرد فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در بخش دولتی می باشد. با توجه به مزایای بسیاری که دولت الکترونیک برای کشورها دارد، ارزیابی پیشرفت آن نیز اهمیت فراوانی را داراست. دستگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای اجرای سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی دولت و سازمان‌های بالا دستی در خصوص توسعه دولت الکترونیک با به کارگیری کلیه ظرفیت‌های سازمان اقداماتی را به منظور رهنمون ساختن اهداف ترسیم شده در نقشه جامع توسعه دولت الکترونیک پرداخته است تا بتواند نقش به سزایی در جریان اجرایی نظام اداری را ایفا نماید.

اقدامات به شرح ذیل است:

  • احصا، بازبینی و بروزرسانی 7 خدمت کلان و در مجموع با احتساب زیر خدمت‌ها، یازده خدمت که ده خدمت آن به صورت تمام الکترونیک و یک خدمت که ذاتاً غیر الکترونیک

 

  • انتشار شناسنامه خدمات تایید شده در درگاه اینترنتی دستگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آدرس https://kpf.ir/ServiceCertificate
  •  
  • تهیه و انتشار توافقنامه سطح خدمت برای تمامی خدمات منطبق بر استاندارهای ابلاغی سازمان اداری واستخدامی کشور در درگاه اینترنتی دستگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آدرس https://kpf.ir/sla
  •  
  • تدوین و ارائه برنامه عملیاتی توسعه دولت الکترونیک به همراه تنظیم و تدوین سند معماری سازمانی به آدرس https://kpf.ir/sanad
  •  
  • پیکربندی تارنمای دستگاه براساس استاندارد ارائه شده
  •  
  • الکترونیک کردن خدمت " پاسخگویی به شکایات " در تمام مراحل از درخواست خدمت تا تحویل خدمت کلیه مراحل آن به صورت تمام الکترونیک است و تمامی ذینفعان و شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری از درگاه به آدرس https://kpf.ir/ComplaintsReports&Follow%E2%80%93Up
  •  
  • ارائه میز خدمت متمرکز با عنوان «معرفی خدمات» شامل راهنمایی دیجیتال ارائه خدمت، سوالهای پر تکرار، راهنمای دریافت خدمات، گردش کار خدمات، فلوچارت نمایش معرفی خدمات دستگاه، دارا بودن پست الکترونیک سازمانی ، شماره تماس کارشناسان پاسخ گو، سوالهای متداول در باره هر خدمت؛ به آدرس https://kpf.ir/ServicesList
  •  
  • نظرسنجی‌ها و تجمیع و تحلیل نظرسنجی‌ها ، ارائه عملکرد و گزارش‌های مختلف دستگاه به آدرس https://kpf.ir/Surveys
  •  
  • جمع آوری الکترونیکی و تحلیل نظرات مردمی 
  • دریافت پیشنهادات مردمی در رابطه با بهبود ارائه خدمات (نظرسنجی)
  • ارائه سند راهبرد مشارکت مصوب در پرتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ؛ به آدرس
  • kpf.ir/راهبرد-مشارکت
  •  
  •  
  • ارائه دستورالعمل‌ها و قابلیت نظرسنجی بر روی آن ها در پرتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ به آدرس  https://kpf.ir/Surveys
  •  
  • (تجمیع تمام سامانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صفحه اصلی پرتال دستگاه به آدرس https://kpf.ir/OtherSitesKanoon
  •  
  • ارائه بیانیه های حریم خصوصی، بیانیه توافق سطح خدمت در تارنما، شخصی سازی سایت برای کم بینایان، دستور العمل به روز رسانی سایت در پرتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آدرس https://kpf.ir/Statements
  •  
  • اتصال به پنجره واحد خدمات به آدرس؛ https://kpf.ir/Services
  •  
  • ارائه سامانه شفافیت روی صفحه اصلی سایت که شامل؛ انتشارات اطلاعات قابل استفاده برای کسب و کارها، منقاصه ها و مزایده ها،قوانین و دستورعمل‌هاانتشار اطلاعات هزینه‌کرد دستگاه،انتشار فهرست مجوزهای اعطایی  توسط دستگاه، توافق‌نامه ها و موافقت ها، فهرست اموال و دارایی هاپژوهش های انجام شده دستگاه،نشست ها و فراخوان‌ها؛ به آدرس  https://kpf.ir/samaneshafafiat
  •  
  • وجود بخش سلامت اداری شامل؛منشور اخلاقی کارکنان سازمان، منشور حقوق شهروندی،منشور حقوق شهروندی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان،، صورت جلسه شورای معاونین،آگاه سازی و فرهنگ سازی سازمانی،گلوگاه های فساد خیز دستگاه، فرایند استخدام و تخصیص پست‌ها به آدرس؛  kpf.ir/منشورحقوق-شهروندی

 

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت