مرکز فرهنگی هنری شماره یک اردبیل

این مرکز از سال 1346 فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است . مرکز فرهنگی و هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اردبیل، جزو اولین و قدیمی ترین مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بوده که دارای بیش از .18000جلد کتاب می باشد.



خدمات مرکز :

 

  برگزاری کارگاه های هنری و ادبی  ویژه گروه های سنی 6سال کامل تا 16 سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی  ویژه اعضا حقیقی و مجازی

  اجرای نمایش های عروسکی و نمایش فیلم

بخش های مرکز :

 

  دارای دو کتابخانه کودک ونوجوان

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / 2 کارگاه هنری و ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه خوشنویسی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

  خدمات کتابخانه ای(کتاب رسانی) و فعالیتهای فرهنگی و هنری و ادبی ویژه کودکان ونوجوانان

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز دو شیفت از 8 صبح الی 17عصر 

پرسنل :

 

  1 مربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز - 2 نفر نیروی هنری - 1 نفر نیروی ادبی-

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه 50000  تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی :

 

  میدان ورزش-روبروی بیمارستان بوعلی-داخل پارک کودک-کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان-مرکز یک اردبیل

تلفن :

 

  تلفن :  33238900-045

مسئول مرکز :

 

 خانم لیلا فرید


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1402/08/22 - 10:51
  • تعداد بازدید: 874
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مربی مسئول مرکز خلخال:

قصه‌ها باید جزء سبد فرهنگی خانوار باشد

مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال و شرکت‌کننده بخش مردان وزنان مرحله استانی جشنواره بیست و پنجم قصه‌گویی: باید به قصه اهمیت داده شود و آن را هم‌تراز با سایر روش‌های پرورشی و آموزشی قلمداد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون اردبیل، در این نشست که با موضوع هنر قصه‌گویی خلاق در فرهنگسرای بانوان اردبیل و با شرکت مربیان و قصه‌گویان حاضر در مرحله استانی جشنواره بیست و پنجم برگزار شد، دکتر محمد فرهمند مدرس این نشست گفت: ادبیات، به‌نوعی مواجهه انسان با مسائل حیات است و ما در این مواجهه ناگزیر هستیم که با ادبیات و درنهایت با قصه سروکار داشته باشیم.

فرهمند بابیان اینکه قصه‌گویی یکی از فاکتورهایی است که کمک می‌کند تا بتوانیم دردها و آلام، شادی‌ها و خوشی‌ها و مسائل جامعه را درک کرده و در مورد آن‌ها بیاندیشیم، تصریح کرد: خلاقیت در قصه نیز از کانال دردها و دغدغه‌ها عبور می‌کند، چراکه کسی دردمند نبوده و هیچ دغدغه‌ای نداشته باشد، نمی‌تواند خلاق باشد.

این مدرس دانشگاه بابیان اینکه خلاقیت، فعال ماندن کودک درون است، اظهار داشت: مخاطب ما در قصه‌گویی بیشتر کودکان هستند که به لحاظ شخصیتی در موقعیتی حساس قرار دارند؛ بنابراین توجه به معانی و مفاهیم از نکات حائز اهمیت در هنر قصه‌گویی خلاق است.

وی با اشاره به اینکه در فرم صحبت با مخاطبان خود باید گروه سنی را مدنظر قرارداد، عنوان داشت: باید مخاطبان خود را بشناسیم و با رغبت سنجی و نیازسنجی از مسائل مرتبط با مخاطب خود، قصه خود را انتخاب کنیم؛ چراکه با انتخاب نادرست ممکن است هر چه رشته کرده بودیم را پنبه کنیم.

فرهمند در ادامه صحبت‌های خود با عنوان اینکه قصه‌گو باید بداند که دوربین نگاه و ذهن خود را کجا می‌کارد، افزود: زاویه دید ما نسبت به وقایع و حقایق و ظرافت در انتخاب موضوع و مضمون نیز از نکات حائز اهمیت در اجرای قصه است.

وی بابیان اینکه قصه‌نویسی و قصه‌گویی فاصله‌ای باهم ندارند، خاطرنشان کرد: قصه‌گو باید از توانش زبانی و تجربه زیستی در قصه برخوردار باشد، چراکه این تجربه حاصل نشود، ما قصه گوی خوبی نخواهیم بود.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت