مرکز فرهنگی هنری شماره 4 اردبیل

 این مرکز در دهه فجر سال 1383 با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان " سعید وثوقی ایرانی" نام گذاری شده و فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی خود را با هدف خدمت به فرزندان این مرز و بوم آغز نمود.



خدمات مرکز :

 

  کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 6 سال کامل تا 18سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

بخش های مرکز :

 

  دارای  یک کتابخانه ثابت ویک واحد سیار

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق قصه گویی / 1کارگاه هنری و 1 کارگاه ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

 

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز در دو شیفت از ساعت 8 صبح الی 17 عصر / روزهای زوج پسر و روز های فرد دختر

پرسنل :

 

  2 مربی فرهنگی سیار و ثابت- ۱ مربی مسئول مرکز - 1نفر نیروی هنری – 1نفر نیروی ادبی و 1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱8 سال  و پرداخت شهریه  20000  تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

  اردبیل، اسلام آباد وحدت 4 خییابان شهید فخریزاده نبش کوچه نسیم 1و 2

تلفن :

 

  تلفن :  04533477766

مسئول مرکز :

 

  خانم فاطمه حیدری علی کمر  


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1401/05/06 - 13:08
  • تعداد بازدید: 1519
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی عناصر داستان در بیست‌وسومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان کانون اردبیل

انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری استان اردبیل بیست‌وسومین نشست خود را روز دوشنبه سوم مردادماه سال ۱۴۰۱ با حضور کارشناس، مربیان ادبی و اعضای انجمن در مرکز شماره ۵ کانون اردبیل برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در این نشست سمیه حسین‌زاده مربی آفرینش‌های ادبی کانون استان اردبیل و کارشناس برنامه­، به اهمیت عنصر شخصیت در داستان اشاره‌کرده و گفت: یک نویسنده برای این­که بتواند شخصیتی باورپذیر در داستان خلق کند تا خواننده با آن حس هم ذات پنداری داشته و به‌عنوان شخصیتی واقعی قبول کند، بهتر است با توجه به محیط پیرامون خود و اطرافیانش ویژگی‌هایی را از آن‌ها وام گرفته و با آمیختن به تخیلات خود شخصیتی جدید خلق کند.

حسین‌زاده با تاکید بر این موضوع که برای اجتناب از تیپ‌سازی، نباید در دام شخصیت‌های ساختگی که برای خواننده قابل‌درک نیست؛ افتاد، از اعضا خواست برای رسیدن به این امر، خوب دیدن و درست و متفاوت گوش‌دادن را سرلوحه‌ی کارهای روزانه­‌ی خود قرار دهند و از گفت‌وگو و رفتار آدم­های پیرامون خود بی‌­توجه عبور نکنند.

او در ادامه با معرفی چند فیلم، شخصیت، موقعیت‌های کمدی و همچنین ذکر مثال‌هایی‌، خواستار توجه به ویژگی­‌های داستان طنز شده و اظهار داشت: در نوشتن داستان طنز، نویسنده باید مخاطبان خود را در نظر گرفته و برای رسیدن به یک اثر کمدی، شخصیت­‌های عادی داستان را در شرایط غیرعادی و یا این­که شخصیت‌های غیر­عادی را در شرایط عادی قرار دهند.

حسین‌زاده در نقد آثار اعضا به اهمیت طرح و پی‌رنگ در راس داستان و در کنار آن درون­مایه‌­ی داستان اشاره‌کرده و از آن‌ها خواست عنصر پی‌رنگ را فدای درون‌مایه‌ و داستان­‌های سفارشی نکنند. او از اعضا خواست داستان خود را با نقشه به‌گونه‌ای ‌پیش ببرند تا در بنا و عمارت محکم داستانی خود جای چون‌وچرایی باقی نگذارند.

گفتنی است در این نشست، آثار ندا خوش­‌افکار و یاسمین انتظاری که در ژانر طنز نوشته‌شده بود، توسط اعضا و کارشناس برنامه، نقد و بررسی شد.

کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت