مرکز فرهنگی هنری شماره 4 اردبیل

 این مرکز در دهه فجر سال 1383 با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان " سعید وثوقی ایرانی" نام گذاری شده و فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی خود را با هدف خدمت به فرزندان این مرز و بوم آغز نمود.



خدمات مرکز :

 

  کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 6 سال کامل تا 18سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

بخش های مرکز :

 

  دارای  یک کتابخانه ثابت ویک واحد سیار

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق قصه گویی / 1کارگاه هنری و 1 کارگاه ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

 

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز در دو شیفت از ساعت 8 صبح الی 17 عصر / روزهای زوج پسر و روز های فرد دختر

پرسنل :

 

  2 مربی فرهنگی سیار و ثابت- ۱ مربی مسئول مرکز - 1نفر نیروی هنری – 1نفر نیروی ادبی و 1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱8 سال  و پرداخت شهریه  20000  تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

  اردبیل، اسلام آباد وحدت 4 خییابان شهید فخریزاده نبش کوچه نسیم 1و 2

تلفن :

 

  تلفن :  04533477766

مسئول مرکز :

 

  خانم فاطمه حیدری علی کمر  


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1402/10/20 - 14:48
  • تعداد بازدید: 536
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در سی و یکمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان مطرح شد:

تاثیرگذاری یک اثر ادبی با بیدار کردن حس زیبایی‌شناختی مخاطب رقم می‌خورد

کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: یک اثر ادبی با بیدار کردن حس زیبایی‌شناختی مخاطبانش، تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، مهدیه علیقلی‌زاده کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان اردبیل در سی و یکمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان مراکز کانون اردبیل با اشاره به اهمیت ساختار و محتوا در داستان، گفت: زمانی اثری شاهکار ادبی خواهد شد که نویسنده طرح ساختار خود را به‌گونه‌ای سازمان دهد که بتواند با بیدار کردن حس زیبایی‌شناختی مخاطبانش، تأثیرگذار باشد.

علیقلی‌زاده بابیان اینکه قطعاً هر داستانی محتوای خاص خودش را دارد، توجه به آنچه را که نویسنده می‌خواهد در اثرش بیان کند را اولین گام در نگارش اثر عنوان کرده و اظهار داشت: اگر شکل داستان «چگونگی نوشتن» است، محتوا درباره‌ی «چه گفتن» است؛ یعنی آنچه داستان درباره آن است که درون‌مایه‌ها، بن‌مایه‌ها و ارزش‌ها، محتوای یک اثر را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: برخی از داستان‌ها، تصاویر ظاهری و ویژگی‌های بیرونی و برخی دیگر جهان درون افراد را توصیف می‌کند و طرح موضوع درباره‌ی خانواده و مدرسه که زیرمجموعه‌ای از یک جامعه هستند، مصداقی از بیان خصوصیات واقعی و ظاهری هستند.

علیقلی‌زاده کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان اردبیل در بررسی محتوای داستانی از طوبا حسین زاده عضو انجمن ادبی کانون، با اشاره به‌نقد داستان از منظر جامعه‌شناختی، گفت: برخی متون ادبی و یا آثار نویسندگانی خاص، بازتاب‌دهنده‌ی جامعه‌ای است که نویسنده در آن زندگی کرده است و بررسی این‌گونه آثار اجازه می‌دهد تا ما ارزش‌های اجتماعی طرح‌شده در آن جامعه را استخراج و با ساختار اجتماعی موجود مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: نویسندگان چنین آثاری بنا به اندیشه و دیدگاهی که دارند برخی ساختار اجتماعی موجود را تائید می‌کنند، برخی رد و برخی دیگر هنرمندانه به سمت تحول ساختار اجتماعی موجود گام برمی‌دارند که در داستان ستاد انتخابات حاتم طایی، نویسنده با نگاهی طنازانه به جامعه امروز، مشکلات آن را به تصویر کشیده است که طبقات اجتماعی، فرهنگ‌ها و ارزش‌ها را به‌خوبی می‌توان در آن مشاهده کرد.

گفتنی است در ادامه‌ی این نشست، اعضا داستان «ستاد انتخابات حاتم طایی» نوشته‌ی طوبی حسین‌زاده را مورد نقد و تحلیل قرار داده و با پرداختن به اثر «خاله‌سوسکه» از نیکو غنی‌وند، درباره‌ی تفاوت قصه و داستان گفت‌وگو کردند.

کلمات کلیدی

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت