مرکز فرهنگی – هنری شهرستان اصلاندوز

 این مرکز از سال 1381 فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است . در 8 آبان ماه ،مصادف با  روز نوجوان این مرکز با هدف آشنایی کودکان ونوجوانان با شهدای گرانقدر به ویژه شهدای نوجوان و تجلیل از مقام شامخ شهدا به نام شهید حمداله حسینی پور (کوچکترین شهید شهرستان اصلاندوز ) نام گذاری شد.



خدمات مرکز :

 

  کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی ۴ سال کامل تا ۲۲ سال 

  اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

  اجرای نمایش های عروسکی و نمایش فیلم

بخش های مرکز :

 

  دارای دو کتابخانه کودک ونوجوان، سالن آمفی تئاتر در مساحت 337 متر مربع

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک / سالن مطالعه نوجوان / سالن آمفی تئاتر / 

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه فرهنگی   

خدمات فراگیر :

 

-

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز در یک شیفت از 9 صبح الی 15 عصر 

پرسنل :

 

  1 نفر مسئول مرکز -  1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

 داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه  20000 تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی :

 

  میدان الله - خیابان ولیعصر - (نشانی برروی نقشه)

تلفن :

 

  تلفن :  32742260 داخلی 045

مسئول مرکز :

 

  خانم فضه میرموسوی


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1401/02/06 - 13:57
  • تعداد بازدید: 1519
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری بیست‌ویکمین نشست انجمن ادبی شاعران نوجوان کانون استان اردبیل

بیست‌ویکمین نشست انجمن ادبی شاعران نوجوان (بهارناز) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل هم‌زمان با یاد روز فریدالدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری معروف به شیخ عطار نیشابوری، از شاعران و عارفان مشهور ایرانی قرن ششم و هفتم هجری در سالن کتابخانه‌ی مرکز شماره ۵ اردبیل برگزار شد.

ه گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در این نشست پریناز ستونه از مربیان آفرینش‌های ادبی کانون استان اردبیل به‌عنوان کارشناس برنامه حضور داشت و در ابتدای سخنانش اعضا را به طرح دیدگاهشان درباره شعر دعوت کرد.

ستونه با اشاره به اهمیت اندیشه در شعر، گفت: یک شعر داری خیال، موسیقی، عاطفه و اندیشه است و شاعر در سروده‌هایش جهان‌بینی خود را با خواننده اثر به اشتراک می‌گذارد و هیچ شعری نمی‌تواند بدون اندیشه تراوش کند.

او در کنار نقد آثار اعضا، به قالب‌های شعر کهن و معاصر اشاره‌کرده و افزود: اشعار کهن بر اساس اوزان عروضی از ابتدا تا انتهای یک قطعه شعری، از یک الگوی منظم پیروی می‌کنند و ترتیب قافیه‌ها در مصراع‌ها و بیت‌های یک شعر قالب آن را تعیین می‌کند؛ در اشعار معاصر چون نیمایی هم الزاما از یک وزن عروضی خاص در طول یک قطعه پیروی نمی‌شود و در شعر سپید و موج نو، وزن از میان برداشته می‌شود.

کارشناس برنامه در ادامه به مباحث موسیقی در شعر پرداخت و اضافه کرد: موسیقی در اشعار کهن به چند دسته تقسیم می‌شود: بیرونی (اوزان عروضی)، درونی (وحدت، تشابه، تضاد، صامت‌ها و مصوت‌ها)؛ موسیقی معنوی (شامل صنایع معنوی) و کناری (قافیه و ردیف).

پریناز ستونه بابیان اهمیت موسیقی معنوی در اشعار سپید، یادآور شد: این دست شعرها از هر دو وزن بیرونی و کناری آزاد هستند، ولی همچنان از موسیقی معنوی و درونی چون جناس‌ها، قافیه میانی و هم‌خوانی مصوت‌ها و صامت‌ها بهره می‌برند و همین امر یکی از عوامل زیبایی و وجه جمال شعرهای بی‌وزن محسوب می‌شود.

او هم‌چنین خاطرنشان کرد: در موج نو همین موسیقی معنوی و کناری نیز حذف و سروده شاعر با کمک صور خیال (استعاره، مجاز و کنایه و ...) از نثر و متن ادبی متمایز می‌گردد.

شایان‌ذکر است، در این نشست تخصصی که روز پنج‌شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، شعرهای زهرا ناصری، سوگند حسینی، نرجس احمدی و فاطمه شیخی به نقد و بررسی گذاشته شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت